List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Bug in klipper? Popupmenu bij het kopieren van
From:       "Kristof Bal" <kristof.bal () gmail ! com>
Date:       2008-12-31 12:34:26

Hoi

Het probleem is nogal complex: De acties worden uit een
.desktop-bestand gehaald, het probleem zit dus in desktop_kdebase.
Hier zie ik staan:

#: workspace/klipper/klipperrc.desktop:547
msgctxt "Description"
msgid "Open with &Firefox"
msgstr "Openen met &Firefox"

en

#: workspace/klipper/klipperrc.desktop:626
msgctxt "Description"
msgid "Send &Page"
msgstr "&Pagina verzenden"

Daar ligt het probleem dus niet.

Maar omdat ik gestoord ben graaf ik verder, en kijk in het bestand
klipperrc.desktop (uit trunk), en bij de actie "&Pagina verzenden"
(Send &Page) zie ik staan:
Commandline=kmail  --attach %s

Perfect in orde dus.

en voor "Open with &Firefox" heb je daar:
Commandline=ps x |grep -q '[f]irefox' && firefox -remote openURL(%s,
new-window) || firefox %s

Dus dat zou in elk geval "iets" moeten doen met firefox ;)

Wat betreft de crash met de eerste optie: misschien ondersteund jouw
kmail de opdracht "kmail --body  %s" niet?

En die rare carrousel van pictogrammen zal waarschijnlijk liggen aan
enkele voorkeuren, of dat firefox geen kde-programma is en daarom rare
dingen uithaalt met een paar kde-conventies.

> Kan iemand nagaan of dit een fout is in de vertaling?

Om een lang verhaal kort te maken: nee.

Ik geloof dat er iets fout zit in klipper dus.

>Er is nog een vertaalfout: Dit dialoog. Volgens mij moet het deze dialoog
>zijn. Zie de .png-afbeelding. De dialoog, het dialoog. Volgens mij dus de.

Zou kunnen, ik kijk eens.

Groeten
Kristof

PS: En natuurlijk iedereen nog eens een gelukkig en voorspoedig 2009 gewenst.