Hoi Het probleem is nogal complex: De acties worden uit een .desktop-bestand gehaald, het probleem zit dus in desktop_kdebase. Hier zie ik staan: #: workspace/klipper/klipperrc.desktop:547 msgctxt "Description" msgid "Open with &Firefox" msgstr "Openen met &Firefox" en #: workspace/klipper/klipperrc.desktop:626 msgctxt "Description" msgid "Send &Page" msgstr "&Pagina verzenden" Daar ligt het probleem dus niet. Maar omdat ik gestoord ben graaf ik verder, en kijk in het bestand klipperrc.desktop (uit trunk), en bij de actie "&Pagina verzenden" (Send &Page) zie ik staan: Commandline=kmail --attach %s Perfect in orde dus. en voor "Open with &Firefox" heb je daar: Commandline=ps x |grep -q '[f]irefox' && firefox -remote openURL(%s, new-window) || firefox %s Dus dat zou in elk geval "iets" moeten doen met firefox ;) Wat betreft de crash met de eerste optie: misschien ondersteund jouw kmail de opdracht "kmail --body %s" niet? En die rare carrousel van pictogrammen zal waarschijnlijk liggen aan enkele voorkeuren, of dat firefox geen kde-programma is en daarom rare dingen uithaalt met een paar kde-conventies. > > Kan iemand nagaan of dit een fout is in de vertaling? > Om een lang verhaal kort te maken: nee. Ik geloof dat er iets fout zit in klipper dus. >Er is nog een vertaalfout: Dit dialoog. Volgens mij moet het deze dialoog >zijn. Zie de .png-afbeelding. De dialoog, het dialoog. Volgens mij dus de. Zou kunnen, ik kijk eens. Groeten Kristof PS: En natuurlijk iedereen nog eens een gelukkig en voorspoedig 2009 gewenst. _______________________________________________ Kde-i18n-nl mailing list Kde-i18n-nl@kde.org https://mail.kde.org/mailman/listinfo/kde-i18n-nl