List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Vers vlees (deel 2)
From:       Rinse de Vries <rinsedevries () kde ! nl>
Date:       2009-01-05 22:03:44

Op maandag 05 januari 2009, schreef Roy Prins:
> vervolg)
> hobbies:   - te vroeg op de verzendknop rammen
> - hockey, golf

Cool, in kdegames zit een golfspelletje :)
Dat zou evt een mooi begin zijn, dat programma nalopen op de juistheid van de \
vertaling van de golftermen, en mocht het  programma documentatie hebben, die \
overzetten in het Nederlands :)

Groetjes, Rinse

> - webdevelopment
>
> Het lijkt me verstandig dat jullie mij in het begin de arbeid toewijzen.
> Engels gaat me gemakkelijk af, Duits kan ik ook mee uit de voeten.

Duits kan handig zijn om de context van Engelse tekst te bepalen, door de bestaande \
Duitse vertaling er naast te leggen. Bij  kbabel kun je een alternatieve taal \
instellen waarin de tekst wordt gezocht, zodat het programma in een apart display in \
het  venster meteen de Duitse vertaling weergeeft.
. Kan echter ook een valkuil zijn, omdat onze oosterburen uiteraard ook niet foutloos \
vertalen ;)