List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Step vraagje
From:       Rinse de Vries <rinsedevries () kde ! nl>
Date:       2008-05-17 23:44:47

Op zaterdag 17 mei 2008, schreef Kristof Bal:
> Ik momenteel bezig met de vertaling van Step, en ik loop tegen een
> aantal problemen aan:
>
> *1x Speed
>
> -Ok, niet zo moeilijk te vertalen (Snelheid: 1x?), maar KBabel zegt dit:
> @option:radio
>
> Als ik kijk bij onze Portugese vrienden (hun vertalingen zijn overal
> bijna volledig), zie ik dat zij het wel vertaald hebben, wat moet ik dan
> doen?

Nou, je moet "@option:radio" niet vertalen, omdat dit een door de programmeur \
toegevoegde toelichting op de tekst is. In dit geval probeert de programmeur \
duidelijk te maken dat " *1x Speed" tekst van een Radio Button (keuzerondje) is.

Kortgezegd: alles boven de regel ">>>>> Commentaar toegevoegd door KBabel, niet \
vertalen:" kun je gewoon vertalen, alles wat  daar onder staat is toelichtende tekst \
die niet meevertaald moet worden.

Groetjes, Rinse