List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Step vraagje
From:       Jaap Woldringh <jjh.woldringh () planet ! nl>
Date:       2008-05-17 17:32:55

Op zaterdag 17 mei 2008, schreef Freek de Kruijf:

> some

> of

> works !

> Je hebt ook het woord probleemoplosser, dus waarom niet
> vergelijkingoplosser. Maar naar mijn gevoel klinkt "oplosser van problemen"
> en "oplosser van vergelijkingen" beter.
>
> scene zou je met opstelling kunnen vertalen.

Natuurlijk bestaat het woord oplosser wel. Een probleemoplosser is iemand die
een probleem, of problemen oplost. Ik zou mij kunnen voorstellen dat een
vergelijkingoplosser iemand is die vergelijkingen oplost.

Maar het gaat hier niet om een persoon, maar om een onderdeel van een
programma of applicatie.

In mijn oren althans klinkt het raar om zo'n ***programmaonderdeel*** een
oplosser te noemen.

Maar... mijn oren zijn niet alleswetend :)

Het klinkt gewoon idioot.