List:       kde-i18n-sr
Subject:    Re: [Kde-i18n-sr] Amarok
From:       Часлав Илић <caslav.ilic () gmx ! net>
Date:       2009-07-19 14:24:46

[Attachment #2 (multipart/signed)]

[Attachment #4 (text/plain)]

> [: Terzić Slobodan :]
> E, al zanimljivo je da u sličnom je slučaju, naravnо, prijavio isto, ali i
> pridodao poruku da je „нумер" neispravna reč. Na drugom mestu je preskočio
> latinično slovo i prijavio neispravnu reč.... Ništa nije savršeno
> izgleda...

Пре провере правописа прво склони сва \
нећирилична слова из ниске, да се у проверу не \
би мешали помоћни елементи (обележавање, \
наредбе, ентитети...), тако да реч остане \
окрњена ако је случајно садржала латинично \
слово.

Само је чудно што је на другом месту \
прескочено упозорење на латиницу ван \
контекста, то није требало да се догоди :) Осим \
ако је све било омотано нечим чиме се прескаче \
ова провера (то не чини само ~!/.../).

> Svestan, pravilno formiranje padežnih nastavaka za entitete čuvam za
> kasnije, da sredim sve u naletu, [...]

Добра идеја. Тако је после кад се навратиш још \
лакше да потражиш.

> Konkretna poruka trenutno izgleda ovako:
> [...]
> msgid "Amarok"
> msgstr "&Amarok-;"

За такве не брини бригу. Дефинисани ентитети \
нису доступни само овако за уметање при \
превођењу, већ се на основу њих аутоматски \
гради деклинациони речник, који језгро и18н \
система КДЕ-а учитава при покретању програма \
(гвирни у $KDEREPO/trunk/l10n-kde4/sr/scripts/kdelibs/kdelibs4/, .pmap \
датотеке). Тако, кад се порука која у крајњој ПО \
датотеци изгледа овако:

  msgid "Amarok"
  msgstr "Амарок"

искористи као уметак за

  msgid "About %1"
  msgstr ""
  "О %1"
  "|/|"
  "О $[дат %1]"

деклинациони речник ће садржати унос „Амарок" \
и испоручити захтевани облик, „Амароку". (Ти то \
ниси видео зато што је у крајњем ПО-у остало \
&amarok-; уместо развоја.)

> Sreća da sam pitao. :) Dobro je znati da postoji to pravilo [...]

Ма добро, како ћемо пренети зависи дебело и од \
извора (свакако ће бити „Едвин Баз Олдрин", а \
не „Едвин Олдрин Баз" :) Него само тражим \
каквог- таквог разлога да не померим задњицу и \
програмски омогућим да се користе делови \
имена (али им зато при дефинисању од почетка \
обележавам шта је име а шта презиме, да не буде \
проблема у тренутку кад-ако растављање \
постане баш неопходно).

> Eh, „Успостави" na prvi pogled deluje logično [за /initialize (a \
> device)/], ali mislim da suviše potseća na „Успостави везу" \
> (Connect to). Mada se većinom po prevodu koristi „Повежи се са" za \
> "connect to", mislim da smo u vrsti obaveze da izaberemo dva potpuno jasna i \
> nedvojbena izraza za ove dve istorodne, ali sasvim različite radnje.

Увек можемо назад на ‘иницијализовати', ништа \
страшно, тек колико омање бацање пешкира :)

Хм, хм... а ‘припремити'?  ечник као једно од \
значења наводи „оспособити за употребу, за \
рад, за неку сврху".

["signature.asc" (application/pgp-signature)]