List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Petitie
From:       Jaap Woldringh <jjhwoldringh () ziggo ! nl>
Date:       2011-10-21 13:02:56

Freek de Kruijf schreef op do 20-10-2011 om 22:06 [+0200]:
> Hallo,
>
> Wellicht hebben jullie gehoord van de Secure Boot UEFI functie, die door
> Micro$oft opgedrongen wordt aan OEM's (Original Equipment Manufacturers).
> Vanwege de sterke arm van de Micro$oft tactieken en het gebrek aan ruggengraat
> bij de OEM's weten we allemaal wat dit kan betekenen. De FSF heeft een petitie
> opgestart om "handtekeningen" te verzamelen in een poging om OEM's te laten
> weten dat er aanzienlijke valkuilen voor ons liggen.
>
> Voor iedereen die vrije en opensource software op de hardware die zij kopen in
> [...]

Ik heb de petitie getekend, om mij zelf later geen verwijten te kunnen
maken.

Maar ik denk dat dit meer iets is voor Neelie Smit-Kroes, die kan
mogelijk meer doen om tegen te gaan dat we allemaal aan het touwtje
bengelen van één monopolist.

Van een eventuele goede wil van een monopolist moet je natuurlijk niet
uitgaan.