List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Voorstellen
From:       Kristof Bal <kristof.bal () gmail ! com>
Date:       2009-01-26 15:31:17

Op 25-01-09 heeft Sander Pientka<cumulus0007@gmail.com> het volgende geschreven:
> Hallo,
>

> ik ben Sander Pientka. Ik wil graag actief worden als vertaler in het KDE
> NL-team. Laat ik mezelf eerst maar eens voorstellen :)

Ik "ken" je al van het Ubuntu-nl forum :) (ik ben Typhoner)

> Ik ben 14 jaar, schoolgaand in 3 havo. Her en der doe ik vertaalwerk,
> bijvoorbeeld voor GNOME NL, messenger KMess, en wat kleinere projecten.
>
> Graag zou ik documentatie vertalen. Dit omdat deze vaak onvertaald is, en
> belangrijk is voor de beginnende gebruiker. Een nieuw en ingewikkeld
> programma behoeft een duidelijke, Nederlandstalige handleiding om de
> gebruiker op weg te helpen.

Prima, we zijn juist terug begonnen met deze taak, ze werd bijna een
jaar verwaarloosd (door gebrek aan man-, en vrouw-, kracht). Ik ben
toevallig zo'n beetje de coördiantor op dat vlak (part-time, ik doe
ook nog wat GUI :) ). De coördinator voor GUI is trouwens Rinse.

Ik geloof dat jouw idee van aanpak wel ongeveer strookt met wat ik
denk: moeilijke programma's krijgen een zekere voorrang. Je mag van
mijn part een programma voorstellen waarvoor je de docu wil vertalen,
kijk voor inspiratie eens op
http://l10n.kde.org/stats/doc/trunk-kde4/team/nl/ .

Op http://www.kde.nl/helpen/documentatie.html vind je ook de algemene
handleiding voor het vertalen van documentatie.

Ik hoop dat dit alles wat duidelijker maakt

Groeten
Kristof