List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] even voorstellen
From:       Tom Albers <tomalbers () kde ! nl>
Date:       2009-01-09 21:24:44

Op Wednesday 07 January 2009 17:52 schreef u:
> Op 5 januari 2009 08:22 heeft Sander Koning <sanderkoning@kde.nl> het
> volgende geschreven:

> Het is kdesdk4-po2xml op Mandriva.

> Het genereren gaat moeiteloos, maar toen ik een par probeerde te
> "compileren" (naar html), begon hij te klagen over niet-bestaande
> entiteiten, die wel in het origineel staan (&underLGPL;...). Moet ik
> dat gewoon negeren? Zie ook mijn commit:
> http://websvn.kde.org/?view=rev&revision=907092
> Ik heb even gekeken bij de Duitse vertaling, en daar staat het ook zo.
> En die vertaling is van Burkhard Lück, dus die zal het wel weten hoop
> [...]

Hey hallo allemaal,

Genereren van goede docbooks is altijd een beetje lastig geweest. Qua entiteiten is \
het verhaal niet zo moeilijk echter. Je moet beseffen dat tijdens het omzetten van po \
naar docbook de entiteiten worden gezocht, en die worden gezocht in je eigen systeem. \
Dus wanneer je op dit moment de docbooken wilt genererenvoor kde 4.2.0 en je gebruikt \
zelf 4.1.2, dan mis je de entiteiten die zijn toegevoegd in die tussenliggende \
periode. De oplossing hiervoor is om de entiteiten van 4.2.0 op je eigen systeem te \
installeren. Een simpele kopie van websvn.kde.org/kdelibs/kdoctools/etc naar \
/usr/whatever.

Daarna zou je de docbooks moeten kunnen maken van de pos. De uitvoer van dat script \
moet je zorgvuldig nakijken en eventuele fouten repareren.  Af en toe zijn de \
foutmeldingen erg lastig terug te vinden in de po-bestanden. Een missenden tag kan \
tot vreselijke zoektochten lijden (lange ij dit keer)....  Daarna kun je alles \
compileren om te controleren of alles helemaal goed werkt.

Als het niemand lukt wil ik er best wel een avondje aan besteden, maar ik heb liever \
dat 'nieuw bloed' het overneemt. ;-)

groetjes,

Toma