List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] even voorstellen
From:       "Kristof Bal" <kristof.bal () gmail ! com>
Date:       2009-01-10 15:21:40

> [...]
> het verhaal niet zo moeilijk echter. Je moet >beseffen dat tijdens het omzetten van \
> po naar docbook de entiteiten worden gezocht, en die worden gezocht in je eigen \
> systeem. >Dus wanneer je op dit moment de docbooken wilt genererenvoor kde 4.2.0 en \
> je gebruikt zelf 4.1.2, dan mis je de entiteiten die zijn >toegevoegd in die \
> tussenliggende periode. De oplossing hiervoor is om de entiteiten van 4.2.0 op je \
> eigen systeem te installeren. Een >simpele kopie van \
> websvn.kde.org/kdelibs/kdoctools/etc naar /usr/whatever.

We misten een docbook-bestand: underLGPL.docbook. Heb het toegevoegd
in branch van 4.2 en trunk.

> Daarna zou je de docbooks moeten kunnen maken van de pos. De uitvoer van dat script \
> moet je zorgvuldig nakijken en eventuele >fouten repareren.  Af en toe zijn de \
> foutmeldingen erg lastig terug te vinden in de po-bestanden. Een missenden tag kan \
> tot vreselijke >zoektochten lijden (lange ij dit keer)....

Nog niet gehad :).
> Daarna kun je alles compileren om te controleren of alles helemaal goed werkt.

Alles werkt nu perfect, en na het compileren duikt de vertaling in het
helpcenter op! Succes! Hoera!

> Als het niemand lukt wil ik er best wel een avondje aan besteden, maar ik heb \
> liever dat 'nieuw bloed' het overneemt. ;-)

Het is wel nog enorm veel werk, veel po's zijn halfvertaald en hebben
geen docbook. Screenshots maken is nog zoiets.

In elk geval hartelijk bedankt voor de informatie, ik weet weer wat doen :p

Groeten
Kristof