List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Vers vlees (deel 2)
From:       Jaap Woldringh <jjh.woldringh () planet ! nl>
Date:       2009-01-06 8:49:38

Op Monday 05 January 2009 23:03:44 schreef Rinse de Vries:

> Cool, in kdegames zit een golfspelletje :)
> Dat zou evt een mooi begin zijn, dat programma nalopen op de juistheid van
> de vertaling van de golftermen, en mocht het programma documentatie hebben,
> die overzetten in het Nederlands :)
>
> Groetjes, Rinse

> Duits kan handig zijn om de context van Engelse tekst te bepalen, door de
> bestaande Duitse vertaling er naast te leggen. Bij kbabel kun je een
> alternatieve taal instellen waarin de tekst wordt gezocht, zodat het
> programma in een apart display in het venster meteen de Duitse vertaling
> [...]

Juist! Dat wilde ik er aan toevoegen. Maar ik moet ook zeggen dat ik vermoed
dat hun vertaalkwaliteit goed is, afgaande op de eisen die zij aan hun
vertalers stellen. In elk geval kun je wel kijken hoe zij een bepaalde tekst
hebben opgevat, maar moet je niet klakkeloos alles van hen overnemen.

Zal voor Frans en Indonesisch ook wel gelden denk ik :)