List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Plug-in, aanraakscherm
From:       "Hendrik Maryns" <hamaryns () googlemail ! com>
Date:       2009-01-03 19:24:08

[Attachment #2 (multipart/alternative)]

[Attachment #4 (text/plain)]

> [...]
> kwam, omdat niemand haar verstond. Had zij nog nooit meegemaakt. Een echte
> wereldreizigster: gewoond in Hong Kong, Bombay, Durban, Singapore, en ik
> vergeet nog het een en ander, o ja, ook in Ierland) het woord touchscreen
> hoort, misschien wel begrijpt wat daarmee wordt bedoeld, maar niet het
> fijne
> van de betekenis ervan begrijpt. Hoort hij het woord aanraakscherm, dan is
> dat meteen duidelijk.
>
> Maar ik ga mijn mening niet doordrijven, ik heb het al gehad over de vage

Ik sluit me volledig bij Jaap aan: het is een zoeken van compromissen.  Als
we het tot een stemming laten komen: ik ben ook voor aanraakscherm.

Ik heb nog een puristisch voorstel, alleen: bij aanname moeten er tientallen
> bestanden worden aangepast vrees ik. Ik weet niet of veel werk een beletsel
> zou moeten zijn, en of het voorstel misschien iets te puristisch zou zijn:
>
> plugin ==> tatarata; insteekmodule
>
> Dit heb ik niet zelf bedacht, maar ben het wel ergens tegengekomen. Plugin
> heb
> ik altijd al maar zozozo gevonden, dus bij insteekmodule kwam er een
> ahaha-erlebnis (beleving bedoel ik).

Klinkt goed, maar voor mij nog wat te exotisch, dus hier ben ik niet voor.

Maar vooral: voordat er misverstanden ontstaan: het is *plug-in*!

 http://woordenlijst.org/zoek/?q=plug-in&w=w

H.
--
Hendrik Maryns