List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Mogelijke nieuwe medewerker?
From:       Rinse de Vries <rinsedevries () kde ! nl>
Date:       2008-04-17 20:00:15

Op donderdag 17 april 2008, schreef Kristof bal:
> [...]

Klopt, maar kde 3.5 wordt ook na versie .9 nog onderhouden, en behalve de
officiele kde-tak heb je ook veel aanvullende programma's, zoals amarok,
digikam, kst, k3b etc. Sommige van die programma's komen nog met 3.x-versies.

> Oei, sorry vanwege de html, ik zal er in het vervolg op letten.Wat
> betreft programma's waar ik in ben geïnteresseerd: een aantal
> kdeedu-programma's (Kalzium, KStars, Marble, Kig en libkdeedu
> bijvoorbeeld) zijn nog niet compleet qua vertaling. Ik heb eens snel de
> websvn bekeken (trunk, kde4) en de niet-vertaalde, fuzzy of veranderde
> strings lijken mij wel wat. Als er niemand anders mee bezig is, wil ik
> (een aantal) die wel doen.

Da's prima.

Alle kde-programma's op het gebied van astronomie, geografie en
wiskunde/algebra hebben al een vaste vertaler, dus kstart, marble, kig vallen
af. Maar de overige programma's, veelal linguistiek en scheikundig, mag je
wat mij betreft onder je hoede nemen.

trunk/kde4 voor de officiele modules wordt op dit moment niet vertaald,
aangezien kde 4.1 (die uit trunk voort komt) niet eerder dan augustus uit
komt. Dus daar wou ik op zijn vroegst eind juni mee beginnen.

Wat je ondertussen zou kunnen doen is het nalezen van de bestaande vertalingen
in branch/kde4, zodat je gewoon raakt aan de wijze waarop ze vertaald zijn,
en de vertalingen verbetert. Verder zou je de documentatie voor die
programma's kunnen vertalen/bijwerken.

Hoe lijkt je dat?

Groetjes, Rinse