List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Vertaal fout in plasma in kde4
From:       Rinse de Vries <rinsedevries () kde ! nl>
Date:       2008-01-14 19:20:35

Op maandag 14 januari 2008, schreef Wesley S.:
> Op 14-01-08 heeft Rinse de Vries <rinsedevries@kde.nl> het volgende
>
> geschreven:
>
> Ik snap eigenlijk niet hoe zoiets in een vertaling komt te staan....
> "hh:mm" lijkt me vrij algemeen.. in welke taal moet het anders zijn?

Nou, de bedoeling is dat de string werd aangepast volgens deze opmaak van Qt:

http://doc.trolltech.com/4.3/qtime.html#toString

h  the hour without a leading zero (0 to 23 or 1 to 12 if AM/PM display)
  hh  the hour with a leading zero (00 to 23 or 01 to 12 if AM/PM display)
  H  the hour without a leading zero (0 to 23, even with AM/PM display)
  HH  the hour with a leading zero (00 to 23, even with AM/PM display)
  m  the minute without a leading zero (0 to 59)
  mm  the minute with a leading zero (00 to 59)
  s  the second without a leading zero (0 to 59)
  ss  the second with a leading zero (00 to 59)
  z  the milliseconds without leading zeroes (0 to 999)
  zzz  the milliseconds with leading zeroes (000 to 999)
  AP or A  use AM/PM display. AP will be replaced by either "AM" or "PM".
  ap or a  use am/pm display. ap will be replaced by either "am" or "pm".

Echter stond dat niet vermeld in de msgctxt (die daar volgens mij voor bedoeld
is), maar als opmerking met een hekje ervoor boven de string.
Tja, daar heeft in 7 jaar tijd geen zinnige informatie voor de vertaler
gestaan :o)

Met alle gevolgen van dien...