List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Vertaal fout in plasma in kde4
From:       Rinse de Vries <rinsedevries () kde ! nl>
Date:       2008-01-14 18:20:40

Op maandag 14 januari 2008, schreef Jaap Woldringh:

> Ik betwijfel het zeer dat dit een vertaalfout is. Die uu is een
> plaatshouder voor het aantal uren van de tijd.
> Overigens gaat het bij mij op dezelfde manier fout.
> Er is een mogelijkheid dat het wél een vertaalfout is: als er bij de
> vertaling een karakter is weggelaten, zoiets als een $-teken of zo. Om aan
> te geven dat het om een plaatshouder gaat.
> Wie kan hier iets meer over zeggen?

Het is een vertaalfout.
In het betreffende mo-bestand stond hh:mm, met als bedoeling om dat
tijdsformaat aan te passen als dat niet geschikt is voor je taal
Deze is vervolgens door mij gewoon vertaald naar uu:mm
We zijn niet de enigen met de fout: het Walloonse team heeft hem ook al
opgemerkt en gemeld bij kde-i18n-doc@kde.org
Zij waren overigens op tijd om het te herstellen, wij dus niet.