List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] even voorstellen
From:       Rinse de Vries <rinsedevries () kde ! nl>
Date:       2006-07-21 22:22:16

Op vrijdag 21 juli 2006 19:51, schreef rudi van hemert:
> ow oke :) nou ja dan wacht ik nog eventjes af :). ik weet niet of jij
> me hier mee kan helpen rinse maar ik heb iets zeer eigenaardigs, mijn
> klok (op mijn pc) die gaat geleidelijk aan een kwartier voor lopen.
> dan zet ik hem weer goed en 3 dagen erna loopt hij weer voor. ik heb
> geen idee hoe dit komt. heb jij enig idee? de tijdzones e.d. zijn goed
> ingesteld.

ik heb de klok van pc's altijd een vreemd duister iets gevonden: zoveel dure
technologie, en ze kunnen er nog geen klok mee gelijk laten lopen.

Nu is een kwartier voor lopen wel erg veel natuurlijk :)

Wat je zou kunnen doen is een NTP-daemon draaien die de tijd van je pc om de
zoveel tijd (meestal alleen bij opstart van pc) gelijk zet aan de hand van
NTP-servers op internet.

Rinse