List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Link: koppeling of verwijzing??
From:       Thomas Zander <zander () kde ! org>
Date:       2005-04-19 7:22:16

[Attachment #2 (multipart/signed)]

On Tuesday 19 April 2005 00:56, Rinse de Vries wrote:
> Hallo allemaal,
>
> Vraagje:
>
> In kde worden links vertaald als koppelingen:
>
> symbolic link -> symbolische koppeling
> link to application -> koppeling naar toepassing
>
> etc. etc..
>
> Bij Gnome spreken ze van 'verwijzing'
>
> Verwijzing is gekozen omdat er geen fysieke koppeling bestaat tussen het
> item en de link er naar toe, en het woord 'koppelen' ook al wordt
> gebruikt voor 'mounting', wat dus verwarring kan opleveren..

Ik zie dat toch anders; technisch is er wel degelijk een koppeling en
belangrijker; de gebruiker ziet het verschil tussen de applicatie en de
link eigenlijk niet, hetgeen je minder verwacht bij een verwijzing.  Als je
het over verwijzingen gaat hebben komen er bij mij dingen naar boven als
woordenboek verwijzingen "foobar:  zie onder baz"

> Moet KDE dit voorbeeld volgen??
Ik zou denken van niet.

--
Thomas Zander