List:       perl-mailbox
Subject:    Re: FileHandle->new versus open()
From:       Mark Overmeer <Mark () Overmeer ! net>
Date:       2002-06-21 16:08:17

* Elizabeth Mattijsen (liz@dijkmat.nl) [020621 12:03]:
> ik zie dat er af en toe de nieuwe FileHandle->new class method voor het
> openen van een file wordt gebruikt, en af en toe ook nog open( FILE,...)
> wordt gedaan.  Ik neem aan dat dat laatste nog een overblijfsel is van
> vroeger?   En dat dus patches welcome zijn om dat soort dingen te fixen?

Net een dagje naar allerlei praatjes geweest op mijn oude Universiteit:
studie Informatica bestaat 20 jaar.  Was niet zo bijster interessant,
maar ondertussen wel een achterstand in e-mails opgelopen, die ik later
zal behandelen.

Over deze vraag: ik ben niet consequent bij het openen van files.
IO::File, FileHandle, open().... Wat is de juiste keus?
open() is sneller, maar zit 5.8 in de weg.  FileHandle is de oude
naam voor IO::File??? Ik ben op zoek geweest naar advies over het
gebruik, maar daar niet uitgekomen.  Weet jij wat het beste is?
--
               MarkOv       %-]