List:       linux-sunucu
Subject:    [Linux-sunucu] =?utf-8?q?Yan=C4=B1t=3A___Junk_Mail_Sorunu?=
From:       "=?utf-8?B?S2F5aGFuIEtBWUlIQU4=?=" <destek () kayhankayihan ! com>
Date:       2013-01-30 10:42:48

[Attachment #2 (multipart/alternative)]

[Attachment #4 (text/plain)]

Dkim arastirabilirsin.

HTC cihazımdan gönderildi

----- Reply message -----
Gönderen: "Tolga Cengiz" <tolga.cengiz@hctbilisim.com>
Kime: <linux-sunucu@liste.linux.org.tr>
Konu: [Linux-sunucu]  Junk Mail Sorunu
Tarih: Çar, Oca 30, 2013 12:32
Selamlar

Qmail bir sunucum var üzerinde 25 domain 400
kullanıcı var server ın ip adresi hiçbir blacklist de yok.Domainlerde
kullanıcılar spam gönderimi gibi girişimleri yok olmadıda sadece bazı
domainlerde bazı kullanıcılar ezmlm kullanarak 2000-3000 kişiye bülten
gönderiyorlar.Fakat gmail ve hotmail'e gönderdiğimiz mailler aynı domain de 2
farklı kullanıcının bile hotmail veya gmail e gönderdiği maillerin bir
tanesi junk a diğer kullanıcının gönderdiği inbox a düşebiliyor.

Domainlerin spf kayıtları mevcut.Hotmail ve gmail
de ilgili birsürü form doldurdum ama çözüme ulaşamadım.qmail de
concurrencyremote 20 ye kadar düşürdüm.Bu konu ile ilgili bilgisi olan varmı
yada köklü bir çözüm önerebilirmisiniz fikirlerinizi bekliyorum
saygılarımla