List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Hallo! [voorstelling Ruben Van Laerhoven]
From:       Freek de Kruijf <f.de.kruijf () gmail ! com>
Date:       2010-09-08 18:25:46

On Wednesday 08 September 2010 19:17:59 Ruben Van Laerhoven wrote:
[...]
Welkom Ruben,

> Indien iemand hulp nodig heeft, mag dat zeker gezegd worden,
> en anders zou ik misschien willen proberen de documentatie van Okular in
> stable-kde4 >> kde-graphics te vertalen...

Lijkt mij een prima plan. Ik zal het bestand separaat naar je toesturen met
behulp van een script dat ik ook voor Jaap Woldringh gebruik om _zijn_
bestanden op te sturen. Ik stuur ook het GUI-bestand op. Zodat je
gemakkelijker na kan gaan hoe bepaalde teksten in de GUI zijn vertaald en als
je daar inconsistente dingen tegenkom dan kun je de GUI ook aanpassen.

> Of als iemand (Rinse de Vries, denk ik) een betere suggestie heeft?
> (misschien moet ik eerst beginnen met het nakijken van documentatie of
> zoiets....)
> => Rinse, geldt het ook nog steeds dat u de bestanden doorstuurt en terug
> in ontvangst neemt (zoals vermeld op de pagina op de link hieronder)?
> http://www.kde.nl/content/documentatie-vertalen
> Nog iets: volgens deze pagina moet ik blijkbaar ook een entiteit aanvragen,
> dus bij deze....

Die pagina is kennelijk zonder veel kennis van het huidige vertalen vertaald,
want vertalen doen we nu met lokalize en niet meer met KBabel. Dat betekent
dan dat ik de tekst daarvoor zal aanleveren, maar wellicht wil je toch vast
eens naar de de po-tekst van okular.po kijken en zien of je lokalize zover aan
de praat krijgt dat je met vertalen kan beginnen.
Ik zal mogelijk eerste de nieuwe tekst van de handleiding naar jou sturen,
zodat je kan zien of het klopt.

> Mijn excuses indien dit niet de juiste weg is om werk 'aan te vragen'
> (misschien moet ik een mailtje direct naar Rinse de Vries sturen?).

Rinse heeft de laatste tijd weinig tijd, zodat ik hem assisteer. Het beste kun
je het nieuwe po-bestand naar mij sturen.

> Ik zie uit naar verdere samenwerking, en ik hoop dat jullie via deze weg
> eveneens een beetje weten over mij!

Ik ook.

--
vr.gr.