List:       kde-i18n-nl
Subject:    [KDE-i18n-nl] Hallo! [voorstelling Ruben Van Laerhoven]
From:       Ruben Van Laerhoven <rubentje1991 () gmail ! com>
Date:       2010-09-08 17:17:59

[Attachment #2 (multipart/alternative)]

hlo,

Mijn naam is Ruben Van Laerhoven,
en ik was reeds langer van plan om wat mee te gaan helpen aan KDE...
Nu wil ik er echt mee van start gaan, daarom dat ik mij hier even voorstel.

Ik ben 19 jaar, leef in België (Essen, Horendonk, tegen de Nederlandse
grens) en studeer momenteel Toegepaste Informatica aan Artesis Hogeschool
Antwerpen => programmeren (de technieken zelf - in pseudocode - en dan
praktisch talen zoals Java en C#), systeemanalyse, websites bouwen (php,
Drupal, ...) enz.
Over anderhalve week start ik daar mijn 2e jaar.

In het secundair heb ik ASO gedaan (ik weet niet de juiste gelijkaardige
term voor Nederland) - eerst Latijn-Wiskunde, maar daarna ben ik in het 5e
jaar overgestapt naar Wetenschappen-Wiskunde (aangezien ik daar wel
informatica kon volgen -- programmeren met TurboPascal).

*Wat Linux betreft:*
Ik ben vroeger begonnen met Mandrake (ik denk +/- 2004) met KDE 3.
Dan ben ik via een heel aantal distributies (Suse, Mepis, Kubuntu, OpenSuse,
Debian, etc. etc.) terechtgekomen bij PCLinuxOS (versie 0.92). En deze
gebruik ik tot op dit moment als hoofddistributie (PCLinuxOS 2010 KDE
4.5.1)...
Zoals u (hopelijk) kunt zien, heb ik bijna altijd gebruik gemaakt van KDE
(ik heb ook wel eens andere grafische omgevingen getest, maar bijna altijd
direct teruggekeerd naar de vertrouwde KDE)

*Waar wil/kan ik meehelpen?*
Mij maakt het niet direct uit....
Website-team, vertalen GUI, vertalen documentatie, enz.

Indien iemand hulp nodig heeft, mag dat zeker gezegd worden,
en anders zou ik misschien willen proberen de documentatie van Okular in
stable-kde4 >> kde-graphics te vertalen...

Of als iemand (Rinse de Vries, denk ik) een betere suggestie heeft?
(misschien moet ik eerst beginnen met het nakijken van documentatie of
zoiets....)
=> Rinse, geldt het ook nog steeds dat u de bestanden doorstuurt en terug in
ontvangst neemt (zoals vermeld op de pagina op de link hieronder)?
http://www.kde.nl/content/documentatie-vertalen
Nog iets: volgens deze pagina moet ik blijkbaar ook een entiteit aanvragen,
dus bij deze....

Mijn excuses indien dit niet de juiste weg is om werk 'aan te vragen'
(misschien moet ik een mailtje direct naar Rinse de Vries sturen?).

Ik zie uit naar verdere samenwerking, en ik hoop dat jullie via deze weg
eveneens een beetje weten over mij!

mvg,

Ruben Van Laerhoven

PS: Ik heb gemerkt dat de bevestigingsmail (of welkomstmail) die ik heb
gekregen bij registratie een beetje verouderd is. Dat houdt in: verouderde
links en misschien ook reeds wat verouderde informatie. Misschien dat dit
uit het oog is verloren, omdat de reeds actieve leden deze mail natuurlijk
niet meer krijgen ;-)
Ik weet niet wie dat beheert, daarom dat ik het hier even bij vermeld.