List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] KDE.nl Alpha 1
From:       Daniël_Huisman <d.d.huisman () gmail ! com>
Date:       2010-03-04 18:05:54

Op 3-3-2010 16:05, Bart Otten schreef:
> 1.) Dat logo wordt nog clickable. het staat op het lijstje.
>
> 2.) Dit komt omdat er EN pagina's onder die pagina/menu-item hangen EN
> er een pagina is met een soort 'Introductietekst'. Op KDE.org is de
> menu-link eerst een link op het menu uit te klappen en vervolgens een
> link op naar de pagina te gaan. Ik ben nog aan het zoeken naar een
> oplossing hiervoor want ik ben het met je eens dat het systeem nu
> slecht is voor de usability.
Ik heb een klein scriptje gevonden die misschien een oplossing bied. Die
geeft namelijk de mogelijkheid om een webpagina in een div te laden. Ik
ga er van uit dat deze zo is aan te passen dat hij een bepaalde pagina
afhankelijk van de link. Mijn kennis van JS is echter zo laag dat ik het
niet voor elkaar kan krijgen.(1)

> 3.) Ik ben op weg om het menu hetzelfde te maken als op KDE.org. Ik
> vind het zelf erg overzichtelijk (al zou ik zoiets als 'Menu
> inklappen' onderin het vlak zetten). Dus ik hoop dat we binnenkort een
> zelfde systeem kunnen zien. Het is alleen nog uitvogelen hoe ik dat
> voor elkaar krijg.
Het menu klapt nu in als twee maal op het zelfde item klikt. Dat is mij
meer dan voldoende. Het ging alleen om het verspringen qua hoogte als op
verschillende items werd geklikt. Dat zou opgelost kunnen worden door
eerst het menu weer te laten inklappen. Maar dat had je al opgelost door
een vaste hoogte in te stellen.

> 4.) Die verspringing in de menubalk was me al opgevallen. Geen idee
> hoe dat komt maar het is wel consistent met KDE.org want die hebben
> hetzelfde probleem ;-)
Ik zie dat het menu de structuur heeft van een tabel. De tekst die er
onderkomt is langer dan het veld lang is en verspringt dus het veld
inclusief alles wat er boven staat. Hier is niet veel aan te doen
behalve de breedte van de cellen vast zet.

DDH

(1) http://code.google.com/p/div-src/