List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Problemen met Lokalize
From:       Jaap Woldringh <jjh.woldringh () planet ! nl>
Date:       2009-12-30 20:25:12

Op woensdag 30-12-2009 om 17:37 uur [tijdzone +0100], schreef Hannie:
> Bij het werken in Lokalize ben ik al 2x alle data kwijtgeraakt. Ik heb
> een bugmelding op LP geplaatst, maar ik wil graag weten of iemand van
> mijn medevertalers hier ook last van heeft.
> Ik werk met Kubuntu in een Virtual Machine. Als ik vertaal heb ik
> diverse programma's open staan, zoals Dolphin, Konqueror en Lokalize. Na
> het vertalen van elke string klik ik op Opslaan. Tot twee keer toe bleek
> later dat het opgeslagen bestand uit 0, of slechts enkele KB's bestond.
> De meeste, of alle strings waren weg. Gelukkig had ik nog wel een
> [...]

Ik ben sinds enige tijd ook begonnen Lokalize te gebruiken voor
vertalen, maar word er niet vrolijk van.

Het is een erg buggy programma (net als KBabel, het/een alternatief,
overigens).

Voorbeeld: als ik tekst selecteer, en dan Zoeken of Vervangen selecteer
(zodat die geselecteerde tekst alvast is ingevuld in het zoekveld), dan
kapt het programma ermee. Flats, weg, en moet ik opnieuw starten. Alle
gegevens die dan nog niet waren opgeslagen zijn dan weg (vooral in
KOrganizer, waar data gebruikt wordt in de vorm van meervoud van datum,
vertaal ik data liever met gegevens. Zoals overigens ook elders. Data
wordt naar mijn mening vaak niet vertaald omdat men niet precies weet
wat men vertaalt, en dan maar de veilige (?) weg kiest.

Ik zou een bug report kunnen gaan insturen, maar zoals de trouwe en
oplettende lezertjes op deze discussielijst al lang weten heeft kde.org
om de een of andere duistere redenen de pik op mij: kom er niet in,
tenzij ik mijn modem voor hen openzet (en dat verdom ik).

Weet niet of je virtual box de oorzaak is voor jouw probleempjes :)