List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl]
From:       Jaap Woldringh <jjh.woldringh () planet ! nl>
Date:       2009-02-08 12:11:25

Op Sunday 08 February 2009 12:02:52 schreef Bram Woort:

> Het lijkt mij, dat iedereen die het progamma gebruikt, inmiddels
> bekend is met de termen " seeders en leechers ".
> Ik denk juist als je deze gaat vertalen, het een wazige boel wordt.

Het punt is dat we niet vertalen voor degenen die het programma al kennen, die
lezen de documentatie niet eens, en zullen ook niet struikelen over een
vertaling in de GUI, als die vertaling tenminste duidelijk is, en als ze
inderdaad begrepen hebben wat seeders en leechers zijn (dat zou nog best wel
eens de vraag kunnen zijn!).

We vertalen voor degenen die het programma willen gaan gebruiken, en die het
Engels niet zo goed kunnen lezen als wij.

Ik ben er erg voor om wél te vertalen, zodra iemand een goede vertaling heeft.
Wat mij betreft gevers en ontvangers.

De vertaler van KTorrent beslist echter.