List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Check Punctuation vraag.
From:       Rinse de Vries <rinsedevries () kde ! nl>
Date:       2007-07-08 10:21:49

Op zondag 08 juli 2007, schreef Antoon Tolboom:

> Ik kom in o.a. kppp.po een flink aantal (25x) punctuatie fouten tegen.
> De vertaalde tekenreeks eindigt op een punt terwijl de originele dit
> niet doet.
> Moeten al deze fouten opgeheven worden of is het een kwestie van er
> verstandig naar kijken en eventueel wijzigen?
> Gaarne advies hierover.

kbabel's punctuatiecontrole is nogal spartaans: hij kijkt naar de laatste punctuatie \
in de Engelstalige tekst en vervolgens of die in de vertaling terug komt. Dus als de \
Engelsen de punt vergeten zijn en wij niet, dan krijg je een foutmelding, en als de \
Engelsen een uitroepteken plaatsen en wij een punt, dan ook.

Of de punt in de strings zinvol is hangt af van de functie van de strings. Als het om \
tekstballonnen gaat zou ik zeggen van wel, gaat het om strings die uit meerdere \
zinnen bestaat ook.

Rinse