List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] smart search input field
From:       Wilbert Berendsen <wbsoft () xs4all ! nl>
Date:       2004-11-15 9:44:54

On Monday 15 November 2004 10:43, Marc Heyvaert wrote:
> Hallo,
>
> Heeft er al eens iemand 'the smart search input field'
> vertaald?
>
> Voor 'search input field'  denk ik aan 'zoekveld'
> (kort dus goed?) of 'invoerveld voor de zoekfunctie'.
>
> Maar wat doe ik met 'smart'?

Meestal vertalen we dat met 'intelligent' (Rinse: correct me if i'm
wrong :-)

> Lijkt 'De cursor wordt automatisch in het invoerveld
> voor de handige zoekfunctie geplaatst.' jullie iets?

In dit geval zou ik de kennelijk niet zo noodzakelijke bijvoeglijke
naamwoorden weglaten: "De cursor wordt automatisch in het invoerveld van
de zoekfunctie geplaatst."

groetjes,
Wilbert

--
Wilbert Berendsen (www.xs4all.nl/~wbsoft, www.kde.nl, www.kerklied.net)
 "Reporter: Mr. Gandhi, what do you think of western civilisation?