List:       kde-i18n-nl
Subject:    [KDE-i18n-nl] Het zal mij worst wezen
From:       Marc Heyvaert <marc_heyvaert () yahoo ! com>
Date:       2004-11-09 14:20:42

Hallo,

Ik ben dus bezig met de vertaling van de KVoctrain
docs.

Ondertussen maak ik ook testbestanden aan, dan kan ik
daarna ook de juiste screenshots leveren.

In de dialoog 'Vragenopties' kan je zeer precies
instellen welke vragen je wenst te krijgen. Je moet
daartoe een aantal variabelen via een drop-down box
aangeven. Bijvoorbeeld : woordtype Gelijk aan|Ongelijk
aan|Mij een biet adjectief...of nog Fouten telling Mij
een biet|<|>|.. enz. Dus elke keer dat je geen
voorkeur wil uitdrukken moet je kiezen (of laten
staan) 'Mij een biet'.

We hadden ook kunnen opteren voor 'Het zal mij worst
wezen', maar waarschijnlijk was die string te lang
voor de de dialoog :))

Mijn punt is dat ik daar liever 'Geen voorkeur' of
'Onverschillig' zou zien staan. Dit is zeker meer in
overeenstemming met het vrij formele karakter van onze
vertalingen.

Wat denken jullie?

Marc