List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] site mock-ups
From:       Wilbert Berendsen <wbsoft () xs4all ! nl>
Date:       2004-07-16 10:51:06

On Friday 16 July 2004 11:22, Marc Heyvaert wrote:
> Hallo,
>
> Ik zou graag de discussie wat opentrekken... toch
> indien het de bedoeling zou zijn de look van kde.nl te
> veranderen...

> <SNIP>
>
> www.kde.nl bedient nu rechtstreeks (een potentieel
> van) 11 miljoen (?) Nederlanders en via nl.kde.be (een
> potentieel van) 5,5 miljoen Vlamingen. De huidige
> situatie met de spiegeling tussen kde.nl en nl.kde.be
> goed, Het logo wordt keurig veranderd naargelang .nl
> of .be, maar alle andere elementen blijven
> onveranderd.

> [...]

Het is vrij eenvoudig om teksten te veranderen al naar gelang het domein.
Dit gebeurt bijvoorbeeld op de homepage in de titel: Welkom op KDE.NL of
NL.KDE.BE.

Maar ik zie de ".NL" meer als "Nederlands_talig_". Het is wat overkill om
overal een stukje PHP in de <address> tag te plaatsen. Dan moeten alle
docs ineens door de PHP parser. Maar wellicht groeit de site nog eens
door naar een meer template-gerichte toepassing (met PHP, XML documenten,
XSLT en evt. MySQL). Dan worden dit soort aanpassingen makkelijker.

Voor de rest zou ik de 'look' het liefst cool willen, maar strak, sober en
zakelijk, met evt. een 'natuur'lijke touch, maar niet zozeer doordrenkt
van nationale kleuren :-)

Wilbert, webmaster

--
Wilbert Berendsen (www.xs4all.nl/~wbsoft, www.kde.nl, www.kerklied.net)
 "Reporter: Mr. Ghandi, what do you think of western civilisation?