List:       kde-i18n-ca
Subject:    =?UTF-8?Q?Re=3a_Traducci=c3=b3_de_=22slideshow=22?=
From:       "Josep M. Ferrer" <txemaq () saragata ! net>
Date:       2023-05-05 10:42:20

El 4/5/23 a les 20:25, Orestes Mas ha escrit:
> El dijous, 4 de maig de 2023, a les 16:24:57 CEST, Josep M. Ferrer va
> escriure:
> Sap greu que institucions com el Termcat no siguin sensibles a provar
> d'ajustar-se al màxim a la longitud del mot anglès original (sense pervertir-
> ne el sentit, és clar). Això estalviaria molts maldecaps als traductors.

En general, el Termcat recull els usos d'un terme, triant el que
consideren més adient fent-lo "oficial", o proposant-ne un de nou. De
tant en tant ens envien consultes, i nosaltres tenim l'oportunitat de
donar la nostra opinió.

Crec que en aquest cas concret (slideshow) es van recollir els casos
s'ús, i es va arribar a la conclusió que la millor traducció era
«presentació de diapositives».

Com a cas curiós, i pel francès, el Termcat
(https://www.termcat.cat/ca/cercaterm/fitxa/NDExNDkzMA%3D%3D) recull
dues traduccions:

fr  diaporama
fr  présentation de diapositives

I els nostres companys de l'equip de traducció francès utilitzen
l'alternativa curta («diaporama»), com a mínim a l'aplicació Gwenview.

Però no conec cap alternativa semblant en català, i que sigui d'ús general.

Josep M. Ferrer