List:       opensuse-hu
Subject:    [opensuse-hu] =?iso-8859-2?Q?Amat=F5r_iSCSI_=E1lmok_v=E9ge_=28Priv=E1t=29?=
From:       Lacó <laco () mail ! datanet ! hu>
Date:       2009-05-12 9:22:15

Nagy okosan kitaláltam, hogy úgy fogok a virtuális gépekhez hasonló
egyszerűséggel konfigurálható asztali gépet csinálni, hogy az otthoni SUSE
11.0 szerverre telepítek egy iSCSI targetet, a kliens operációs rendszereket
iSCSI támogatással telepítem és például az Etherboot-al szinte szabadon
váltogathatom, hogy a gép melyik iSCSI diskről bootoljon. Úgy gondoltam,
hogy ezzel lehetnek különböző Linuxaim, Windows 7-em vagy XP-m úgy, hogy nem
kell ezer partíciót létrehoznom a merevlemezen.

Az iSCSI telepítése a szerverre nem volt nehéz a tgt csomagokat kellett
feltelepíteni (http://stgt.berlios.de/) és az ottani leírás alapján
beállítani. A Windows kliensen sem volt nehéz az iSCSI initiatort letölteni
és felkonfigurálni, azonban mikor megmértem, hogy milyen a teljesítménye
rájöttem, hogy mégsem ez lesz a megoldás.

Annak ellenére, hogy gigabites hálózatom van az írás csak 9 Mbyte/sec, az
olvasás pedig 17,5 Mbyte/sec-el ment, ez nagyjából egy USB pendrive
sebessége. Mivel a winchesterek jóval 30 Mbyte/sec felett teljesítenek, a
gigabit elvi sebessége is 125 Mbyte/sec arra jutottam, hogy amatőr
eszközökkel (desktop gépen futó szerverrel), valószínüleg nem lehet jobbat
elérni.

Lacó