List:       openbsd-advocacy
Subject:    Bilisim Seminerleri
From:       "Z e r u M a x" <info () bgzc ! org>
Date:       2009-03-19 19:57:13

Z E R U M A X  B i l i ~ i m  S e m i n e r l e r i

OLAPAN\ST\ DURUMDA ]^ S\REKL]L]P]

28 MART 2009 - 09.30 - 17.00 -

TITANIC Hotel - Taksim - 550 TL+kdv

Egitmen:

Ekrem EY\POPLU

(Egitim Danismani, Turkiye Bilisim Dernegi \yesi)

B]L]^]M HUKUKU SERT]F]KA PROGRAMI

27 - 28 MART 2009 - 09.30 - 17.00 -

Titanic Hotel - Taksim - 750 TL+kdv

EP]TMENLER

AV. AL] OSMAN VZD]LEK

(Bilisim Suclar} ve Hukuku Kitab} Yazar} - Hukuk Dan}sman})

AV. CEYDA C]M]LL] AKAYDIN

(Egitim Dan}sman} , Turkiye Bilisim Dernegi \yesi)

w w w    z e r u m a x   c o m     -  0  2 1 6   4 8 6  3 6  3 4

SEM]NER]N AMACI  ve KATILIMCILARA KATKISI

G|n|m|zde Bilgi Teknolojilerinden yararlanmayan bir organizasyon
d|~|nemeyiz. 1 tane PC  ye sahip  tek ki~ilik bir i~letmeden,  y|zlerce
server} olan, muhtelif coprafi bvlgelerde ~ubeleri bulunan binlerce
ki~inin gal}~t}p} i~letmelere kadar t|m i~letmeler BT gvz|mlerini
 kullanmaktad}r. Neredeyse i~in tamam} art}k BTye kalm}~t}r. Bvyle bir
durumda hizmet d}~} kalacak donan}m/yaz}l}m/network olanaklar}n} ~vyle
bir d|~|n|n. En hafifiyle m|~teri

memnuniyetsizlipi ilk kar~}lacap}m}z sonugtur. Daha ileriki a~amalarda
kurumun iflas}na kadar yol agan sonuglar ortaya g}kabilir.

Bu seminerde her ~eyden vnce olapan|st| durumlarda bile i~ s|reklilipinin
saplanmas}  konusunda fark}ndal}k yaratmak istiyoruz. Daha sonra ise
konunun vnemini vurgulayarak al}nacak basit vnlemlerden ,bu konudaki
projelere kadar ge~itli modellere depiniyoruz.

^u sorulara cevap ar}yoruz :

Beklenen ]stanbul depremine kurumunuz  ne kadar haz}r ?

Bvyle bir felaket durumunda  acil eylem plan}n}z var m} ?

SEM]NER FORMATI

Vpleden vnceki bvl|mde, konunuyla ilgili genel tan}mlamalara, proje
safhalar}na, vrnek model kurulumuna depinilecektir. Vpleden sonraki
bvl|mde ise bir vaka gal}~mas} gergekle~tirilecektir.
Kat}l}mc}lardan,sistem analizi raporu olu~turulmu~  bir firma igin
olapan|st| durum planlamas} yapmas}  istenecektir. Daha sonra dap}t}lacak
olan vrnek planlamayla kendi planlar}n}n kar~}la~t}r}lmas} sonunda
eksiklikler ortaya g}kacak ve kat}l}mc}lar igin gergek bir deneyim
kazand}r}lm}~ olacakt}r.

K]MLER KATILMALI

Her ~eyden vnce ~unu svylememiz gerekir: Bir olapan|st| durum eylem plan}
sadece BTnin sorumlulupunda olmay}p, t|m birimlerin katk}s}n}
gerektirir. Ba~ta, BT b|nyesindeki sistem analistler olmak |zere, bu
konuda sorumluluk |stlenen ~irket yvneticileri de kat}labilir. Eper bu
yvneticilerin BT gegmi~i de varsa t|m anlat}lanlara vak}f olacaklard}r.
Eper yoksa bile, teknik olan bir kag bvl|m d}~}nda genel i~letme
prensipleri gergevesinde anlat}lan konularda herhangi bir sorunla
kar~}la~mayacaklard}r.

KURS ]GER]P] ;

1.        GENEL KAVRAMLAR

- Olapan|st| Durum ve kurumlara etkisi

- Disaster  Recovery (Y}k}m Onar}m})

- Data Replication (Veri Kopyalama)

- Data Mirroring (Veri Aynalama)

- Object Distribution (Nesne Dap}t}m})

- H}gh Availability (Y|ksek Kullan}labilirlik)

2. DISASTER RECOVERY MODELLEMES]

- Proje Geli~tirme Safhalar}

- Proje Bile~enleri

- ]deal Model (High Availability Gvz|m|)

3. GVZ\M KAR^ILA^TIRMALARI

4. PROJEN]N KURUMLARA KATKISI

5. PROJEN]N VN\NDEK] ZORLUKLAR

6. VRNEK KR]Z YVNET]M] OLU^UMU

7. YEN] BASEL SERMAYE UZLA^ISI (BASEL II)

8. VAKA GALI^MASI

9. F]RMA  ANKET]

Kat}l}mc}lara,  kurulu~un gal}~t}p} sektvr hakk}nda genel bilgi, firman}n
organizasyon yap}s},insan kaynaklar}, IT topolojisi,mevcut
koruma/kurtarma vnlemleri ve g|venlik politikas} konular}nda sorular
 igeren  bir anket verilecektir. Bu anket doldurulup kuruma iletilirse,
yap}lacak deperlendirmenin  ard}ndan o firmaya vzel Bilgi G|venlipi
Raporu ve Disaster Recovery Modeli ortaya g}kar}lacakt}r. Haz}rlanacak
olan rapor firman}n bu konuda yapt}p}/yapacap} gal}~malara yol gvsterici
mahiyette olacak ve kat}l}mc}ya e-posta yoluyla gvnderilecektir.

Epitimin amac}: Kat}l}mc}lar}, uygulamadan vrneklerle bili~im hukukunun
kapsam} ve igeripi konusunda yetkin bir hale getirmektir.

Epitim hedefi: Kat}l}mc}lar}, bili~im hukuku ile ilgili uygulamada
vnlerine g}kacak problemleri gvzebilmeleri igin ba~vurulacak kaynaklar,
inceleme yvntemleri, yorum yvntemleri, verilen yarg} kararlar} gibi
bilgilerle donatarak bu alanda uzmanla~malar}n} saplamakt}r.

Program}n hedef kitlesi vncelikle hukukgular, ~irketlerin bilgi g|venlipi
ve IT departman} gal}~anlar}, banka ve finans kurumlar}n}n vzellikle
bilgi g|venlipi, fraud ve ig denetim birimleri ile ~irketlerin insan
kaynaklar} departmanlar}d}r.

MOD\L I  Bili~im Hukuku Kavram} ve Kapsam}

A) Bili~im teknolojileri ve bili~im hukuku kavramlar}na genel bak}~
B) \lkemizde ve d|nyadaki yasal d|zenlemeler
C) Bili~im ile ilgili hukuki problemlere genel bak}~
D) Bili~im teknolojileri ve veri g|venlipi ile ilgili temel bilgiler

MOD\L II  Bili~imin Yeni Yasalar}

A) 5651 say}l} ]nternet Ortam}nda Yap}lan Yay}nlar}n D|zenlenmesi ve Bu
Yay}nlar Yoluyla ]~lenen Suglarla M|cadele Edilmesi Hakk}nda Kanun

B) Otelim, restoran}m var 5651 kapsam}nda toplu kullan}m saplay}c} m}y}m,
i~lenen suglardan benim de sorumlulupum var m}?

C) 5651 say}l} Kanundaki sorumluluk rejimi

D) 5651 internette cevap ve d|zeltme hakk}m} kullanmam} sapl}yor mu?

E) 5809 say}l} Elektronik Haberle~me Kanunu

F) 5809 say}l} Kanun sadece interneti mi d|zenliyor?

G) 5809 kapsam}nda yetkilendirme ne demek, yetkilendirmeye ili~kin
d|zenlemeler neler?

H) 5809 kapsam}nda eri~im ve arabaplant} ile gegi~ hakk} ne demek,
bunlara ili~kin d|zenlemeler neler?

]) 5809 kapsam}nda numaraland}rma ne demek, internet alan adlar}na
ili~kin d|zenlemeler neler?

J) 5809 kapsam}nda spektrum ne demek, buna ili~kin d|zenlemeler neler?

K) 5809 kapsam}nda t|keticilerin haklar} neler?

L) 5809 kapsam}nda onaylanm}~ kurulu~lar ve piyasa gvzetimi - denetimi

MOD\L III  Elektronik Ticaret

A) Elektronik ticaret nedir, nas}l yap}l}r?
B) Elektronik svzle~meler baplay}c} m}?
C) Elektronik imza nedir? Islak imzan}n yerini tutar m}?
D) Elektronik ticarette t|keticilerin haklar} var m}d}r? Varsa bu haklar
nelerdir?
E) Elektronik ticaret yap}yorum. Vergi vdeyecek miyim?
F) Elektronik ticaret yap}yorum? Belge d|zeni ve muhasebe kay}tlar} ile
ilgili uymam gereken kurallar var m}?
G) Firmam hakk}nda internette asilsiz haberler yap}l}yor, m|~terilerime
asilsiz e-postalar gvnderiliyor. Ne yapacap}m?
H) Googleda firmam}n ismini yaz}nca arama sonuglar}nda rakip firman}n
reklbmlar} g}k}yor. Ne yapacap}m?
I) Gal}~anlar}mdan biri rakip firmaya gegti, gegerken de gok vnemli
~irket bilgilerini yan}nda gvt|rd|. Bu eylemi vnlemek m|mk|n m|?
Elektronik ortamdaki bilgileri al}p rakip firmaya gvt|rd|p|n| nas}l
kan}tlayacap}m, ne yapacap}m?
J) Internet bankac}l}p}/ATM cihaz} kullan}rken doland}r}ld}m. Banka
param} vdemiyor. Gal}nan param} nas}l geri alacap}m?

MOD\L IV  Fikri ve S}nan Haklar

A) Vzg|n internet isletme modelleri geli~tirdim, fikrimi nas}l
koruyacap}m?
B) ^ark}lar}m, ~iirlerim, resimlerim, projelerim vb. internette benden
izinsiz yay}nlan}yor. Ne yapacap}m?

C) Alan adimi ba~kas} tescil ettirmi~. Benden para istiyor. Ne yapacap}m?
D) Alan ad}ma/markama benzer bir alan adini ba~kas} tescil ettirmi~. Ne
yapacap}m?
E) Markama internet |zerinden tecav|z ediliyor? Markam} nas}l
koruyacap}m?
F) ]~yerinde gal}~anlardan biri korsan m|zik, film, program indirmi~,
~ikbyet edilirsem ben sorumlu olur muyum?
G) ^ifreli televizyon kanallar}n}n ~ifresini k}r}p yak}nlar}ma
izletiyorum. Telif hakki ihlali davalar}na muhatap olabilir miyim?

MOD\L V  Bili~im Teknolojileri ve Is Hukuku

A) ]~yerinde internet kullan}m} var. Ama bu kullan}m}n bir d|zen iginde
olmas}n} istiyorum. Ne yapmal}y}m?
B) Gal}~anlar}m}n, i~yeri alan adi uzant}l} e-posta kullanmalar}n},
kendilerine ait diper elektronik postalar} kullanmalar}n} istemiyorum. Ne
yapmal}y}m?
C) Gal}~anlar}m}n e-posta yaz}~malar}n} ve internet hareketlerini izlemek
istiyorum. Ne yapmal}y}m?
D) Gal}~anlar}mdan baz}lar} is saatleri iginde MSN gibi programlar
arac}l}p}yla is d}~}nda gvr|~meler yap}yorlar, ya da internette isle
ilgisi olmayan yerlerde geziyorlar. Ne yapmal}y}m?
E) Gal}~anlar}m bili~im teknolojilerini kullan}rken koydupum kurallara
uymuyor, is svzle~mesini hakli nedenle tazminats}z feshedebilir miyim?
F) ^irket igine yay}nlad}p}m bir sirk|ler d}~ar}ya s}zd}r}lm}~. Bu ki~iyi
tespit ettim. Is svzle~mesini hakli nedenle tazminats}z feshedebilir
miyim?
G) SSK e-bildirge nedir?

MOD\L VI  Bili~im ve Ceza Hukuku

A) Bili~im teknolojileri ile birlikte ortaya g}kan sug tiplerine genel
bak}~
B) MSNde, chatte, bir internet sitesinin forumunda bana hakaret edildi,
tehdit edildim ne yapacap}m?
C) Ben de gocuk pornosu kurban} olabilir miyim?
D) Polis bilgisayar}mda b|y|klere yvnelik porno igerikli gvr|nt|ler
buldu. Neyle suglanacap}m?
E) Komsumun ~ifresiz ADSL hatt}n} kullan}yorum ya da ~ifreli hatt}n}
k}r}p kullan}yorum. Sug mu i~liyorum?
F) ]nternette doland}r}ld}m ne yapacap}m?
G) ]nternette kumar oynayacap}m, sug mu?
H) Ba~kas} benim bilgisayar}m} ele gegirip, bilgisayar}m |zerinden sug
islerse ne yapacap}m?
I) IP adresi nedir? Herhangidir sugta benim IP adresim tespit edilirse
kendimi nas}l aklayacap}m?

MOD\L VII  Bili~im ve Ki~ilik Haklar}

A) ]nternette hakk}mda asilsiz haberler yap}l}yor. Cevap ve d|zeltme
hakkimi nas}l kullanacap}m?
B) ]nternette bana k|f|r ve hakaret ediliyor. Bunlar} vnleyebilir miyim?
Tazminat davalar} agabilir miyim?
C) Bir internet forumunda meslepimle ilgili olarak yaz}lanlar sebebiyle
meslek hayatim sona ermek |zere. Ne yapacap}m?
D) MSNde resimlerimi/gvr|nt|lerimi kars}mdaki ~bh}sa verdim. Bu ~ah}s
beni, resimlerimi/gvr|nt|lerimi internette yaymakla tehdit ediyor. Ne
yapacap}m?
E) Youtubede iznim olmadan gekilen gvr|nt|ler veya iznim al}narak
gekilmi~ olsa bile internete koyulmas} igin izin vermedipim gvr|nt|lerim
yay}nlan}yor. Ne yapacap}m?
F) Facebookta benim igin bir tehlike var m}?