List:       linux-tr
Subject:    [Linux] =?iso-8859-9?q?YNT=3A__Re=3A_Biosu_a=E7arken_gruba_d=FC=FE=FCyor?=
From:       Süleyman_AYDIN <saydin () anadolu ! edu ! tr>
Date:       2019-05-17 0:30:44

Merhaba,

Asagidaki adreste yazilanlar sizin icin faydali olacak gibi gorunuyor.
Bir olasilik:  f9 yerine f10, f3 vb. diger tuslar calisiyor olabilir mi?

Ve gelen hata mesaji icin:
[anlasilan,  her sey iyi gidiyor ama linux.kernel bulunamiyor, alet 'grub'a=
 geri geliyor.. ]
Buyuk olasilikla, grub icindeki kernel  bilgisi   [ /dev/filanca_disk ]  il=
e kernel'in  bulundugu yer farkli olabilir.. [ /dev/falanca_oteki_disk_kism=
i ]

Benzer bir konuda soru ve bulunan cozum icin:
https://unix.stackexchange.com/questions/418401/grub-error-you-need-to-load=
-kernel-first

soru:  LiveCD [  live_ DVD ,live_ usb ] kullanilabiliyor mu ?
soru: yeniden en bastan tekrar sistem  [ debian ? ] kurulabilir mi? [ iceri=
de degerli belge var mi? belge yoksa,  kolay gibi.. ]
soru: hemen yeni bir sey kurulamiyorsa,  makinanin icindeki diski alip bask=
a makinaya 'haricen' baglayip, neler nerededir, bakilabilir mi?
soru: makinanin gercekten ve tamamen  'shutdown'  duruma  geldiginden emin =
olmak lazim.. [ 'cold boot ' konusu? ; kapanmis "gorunen"  bir makinanin as=
linda 'tamamen kapanmadigini' gormustum bir zamanlar.. , bu pek fazla akla =
gelmeyen bir durum idi ]

Birbirinin cok benzeri olan distro'lari yukleyip kurmussunuz..
Diger ikinci [ ucuncu ] distro, ilk kurulan (debian ?)  silinmeden, yaninda=
ki partisyona [ ya da sanal makina olarak]  kurulabilir miydi?

Sormak anlamsiz. Demek ki gerekli olmus, xubuntu kurulmus...
Ama kernel icin, yorgunlukla, dalginlikla  baska bir sey [ bir yer ... /dev=
/sdx1 yerine sdx2 vb.  secilmis  olabilir..]
Ya da alet kurulurken kendisi yeni bir yer yapmis ve orayi  begenmis, yerle=
smis  olabilir mi? Bu olasilik bakildi mi?

Cozulur,  biraz zaman ve ilgi..

iyi calismalar

- suleyman

G=F6nderen: Zeki =C7ATAV [zcatav@gmail.com] ad=FDna Linux [linux-bounces@li=
ste.linux.org.tr]
G=F6nderildi: 13 May=FDs 2019 Pazartesi 10:04
Kime: Linux
Konu: [MALICIOUS SERVER] [SUSPECTED SPAM] [Linux] Re: Biosu a=E7arken gruba=
 d=FC=FE=FCyor

G=FCnayd=FDn,
Tekrar kurup grub i=E7in sda' y=FD se=E7menizi =F6neririm.

13 May 2019 Pzt 08:27 tarihinde Mehmet Recep Turkoglu <mehmet@turkoglu.me<m=
ailto:mehmet@turkoglu.me>> =FEunu yazd=FD:
Merhaba

Ubuntu kurulu sisteme ba=FEar=FDl=FD bir =FEekilde ubuntuyu silip debian ku=
rmu=FEtum. Daha sonra onu silip xubuntu kurdum ama kurulumun ard=FDndan.

error: symbol 'grub_efi_allocate_fixed' not found  (googleda bulam=FDyorum =
bu hatay=FD)
error: you need to load kernel first

Press any key to continue

uyar=FDs=FD =E7=FDkmaya ba=FElad=FD.

HP Bilgisayar=FDm=FDn F9 tu=FEuna bas=FDyorum boot listesi gelir gibi oluyo=
r sonra grub listesine d=FC=FE=FCyor. grubdan setup diyorum yine ayn=FD =FE=
ekilde oluyor. rescue moddan da kurtaramad=FDm.

grub> ls
(hd0)(hd1)(hd1,gpt2)(hd1,gpt1)

grub =FD xubuntuyu kurarken /dev/sdb1 se=E7mi=FEtim.

Yard=FDmlar=FDn=FDz=FD bekliyorum.

Sayg=FDlar=FDmla

=DDyi =C7al=FD=FEmalar.

Mehmet Recep T=FCrko=F0lu
<--/ www.turkoglu.me<http://www.turkoglu.me/> /-->

Bu elektronik posta ve onunla iletilen b=FCt=FCn dosyalar sadece yukar=FDda=
 isimleri belirtilen ki=FEiler aras=FDnda =F6zel haberle=FEme amac=FDn=FD t=
a=FE=FDmakta olup g=F6nderici taraf=FDndan al=FDnmas=FD ama=E7lanan yetkili=
 ger=E7ek ya da t=FCzel ki=FEinin kullan=FDm=FDna aittir. E=F0er bu elektro=
nik posta size yanl=FD=FEl=FDkla ula=FEm=FD=FEsa, elektronik postan=FDn i=
=E7eri=F0ini a=E7=FDklaman=FDz, kopyalaman=FDz, y=F6nlendirmeniz ve kullanm=
an=FDz kesinlikle yasakt=FDr. Bu durumda, l=FCtfen mesaj=FD geri g=F6nderin=
iz ve sisteminizden siliniz. Anadolu =DCniversitesi bu mesaj=FDn i=E7erdi=
=F0i bilgilerin do=F0rulu=F0u veya eksiksiz oldu=F0u konusunda herhangi bir=
 garanti vermemektedir. Bu nedenle bu bilgilerin ne =FEekilde olursa olsun =
i=E7eri=F0inden, iletilmesinden, al=FDnmas=FDndan ve saklanmas=FDndan sorum=
lu de=F0ildir. Bu mesajdaki g=F6r=FC=FEler yaln=FDzca g=F6nderen ki=FEiye a=
ittir ve Anadolu =DCniversitesinin g=F6r=FC=FElerini yans=FDtmayabilir.

This electronic mail and any files transmitted with it are intended for the=
 private use of the people named above. If you are not the intended recipie=
nt and received this message in error, forwarding, copying or use of any of=
 the information is strictly prohibited. Any dissemination or use of this i=
nformation by a person other than the intended recipient is unauthorized an=
d may be illegal. In this case, please immediately notify the sender and de=
lete it from your system. Anadolu University does not guarantee the accurac=
y or completeness of any information included in this message. Therefore, b=
y any means Anadolu University is not responsible for the content of the me=
ssage, and the transmission, reception, storage, and use of the information=
. The opinions expressed in this message only belong to the sender of it an=
d may not reflect the opinions of Anadolu University.