List:       linux-tr
Subject:    [Linux] Re: =?utf-8?q?wireshark_ile_a=C4=9F_trafi=C4=9Fini_dinleme?=
From:       Mesut_Güler <mesut () egemenyazilim ! com>
Date:       2017-01-23 18:34:30

[Attachment #2 (multipart/alternative)]

Merhabalar,

Malum switch mevzusu, ağınızdaki bağlantıyı switch üzerinden yapmanız
sebebi ile kendi bilgisayarınızda sadece kendi trafiğinizi görürsünüz
switch yerine hub kullanılsaydı ancak dediğiniz mümkün olurdu ama hub
çok eski ve artık kullanılmıyor kalkıp da switch yerine hun kullanma
fantazisi yapmak da saçma olacaktır :)
Kayhan Bey'in belirttiği gibi bir firewall (destekliyorsa modem)
üzerinden bu trafiği görebilirsiniz.

Bu epostayı yazmamın sebebi ise bu sorunun sadece torrent bağlantıları
sebebi ile oluşmama ihtimali. Özellikle bahsettiğiniz kablosuz
bağlantılar ve AP durumu da bu soruna neden olabiliyor. Kişisel (ev)
kullanımı için geliştirilmiş AP ler fazla kullanıcı bağlanınca bunalıma
giriyor hatta cevap veremez hale gelebiliyor. Benzer sorunları yaşamıştım.
Bu durumda endüstriyel tip AP kullanmak gerekiyor. Örneğin 7-8
kullanıcı, ev tipi AP ye bağlanınca veya modemin kablosuz tarafına
bağlanınca ağ kesintileri olabiliyor.
Özelden eposta atarsanız uygun fiyatlı çözüm olarak kullandığım AP yi
size bildiririm. Reklam olmaması amacıyla burada yazmak istemiyorum.

Saygılar