List:       linux-tr
Subject:    [Linux]  Bash include/source
From:       capacul () gmail ! com
Date:       2014-02-19 22:20:04

Merhabalar, internette alıntılardan da yararlanarak SSH ile bağlanıldığında dinamik \
bir motd sayfası (/usr/local/bin/dynmotd) düzenledim. bash kodlarıyla. örneğin;

root@capaculpc:~# whois 123.456.78.9 | grep --max-count=1 ".ountry:" | awk {'print \
$2'} | awk '{print toupper($0)}' TR
root@capaculpc:~#

koduyla IP'nin hangi ülkeden olduğunu görebiliyorum. Dinamik motd dosyasının \
içeriğinde:

REMOTEIP=`who am i | awk '{ print substr($0, index($0,$5)) }' | sed -e 's/(//' -e \
's/)//'` YOURLOCATION=`whois $REMOTEIP | grep --max-count=1 ".ountry:" | awk {'print \
$2'} | awk '{print toupper($0)}'`

şeklinde geçiyor. Ancak TR diye yazıyor çıktıda... Nizami ve şeklen hoş olması için \
de, içeriği:

-----------
#!/bin/sh
AD="Andorra"
AE="BAE"
AF="Afganistan"
DE="Almanya"
exit

şeklinde olan bir başka dosyadan da (/usr/local/include/geoip-country-codes-names.sh) \
ülke kodlarının türkçe uzun isimlerini çekip, YOURLOCATION değişkenini "TR - \
Türkiye", "DE -  Almanya", "AD - Andorra" şeklinde görüntülemek istiyorum. dynmotd \
ve/veya geoip-country-codes-names.sh dosyalarında nasıl bir değişiklik yapmalıyım? \