List:       linux-sunucu
Subject:    [Linux-sunucu] =?utf-8?q?root_kullan=C4=B1c=C4=B1sna_birden_fazla_=C5=9Fifre_ve?=
From:       Sefa Y <sefyildiz () gmail ! com>
Date:       2018-11-09 8:53:07

Merhaba herkese,

Bugün ilginç bir durumla karşılaştım. Root parolası çok karmaşık şekilde
ayarlanmış bir adet red hat 6.9 sunucu var. (12 karakter, büyük-küçük harf,
rakam, özel karakter vb.) Ancak her nasıl oluyorsa bu sunucuya ssh
üzerinden gelirken root şifresini  "dottie" veya "as" girdiğimizde de
girilebiliyor. Yerelde yetkisiz bir kullanıcıdan root'a geçmeye
çalıştığımızda bu şifreler işlemiyor, sadece ssh üzerinden işliyor.

Şimdilik ssh ile root'a girilebilmesini "PermitRootLogin no" ayarı ile
engelledim ancak konuyu merak ettim açıkçası. Bu durum nasıl olabiliyor?

Konuyla ilgili çeşitli açıklıklar yayımlanmış önceden:
https://www.tenable.com/plugins/nessus/31800

--
sefa yıldız