List:       linux-sunucu
Subject:    [Linux-sunucu] Re: =?utf-8?q?Sunucuda_SSD_kullan=C4=B1m=C4=B1?=
From:       Yılmaz_Bilgili <liste () yilmazbilgili ! com>
Date:       2018-01-31 15:10:15

31-01-2018 16:26 tarihinde Mesut G=FCler yazd=FD:
> Merhabalar
> =

> Normal masa=FCst=FC i=E7in olan SSDlere g=FCvenmiyorum. =D6mr=FCn=FC dold=
urmadan
> patlayan =E7ok oldu. Olas=FD bozulma durumunda da veri kurtarma =FEans=FD
> manyetik diske g=F6re =E7ok =E7ok daha d=FC=FE=FCk. belki de imkans=FDz.
> =

> Ben sunucu taraf=FDnda enterprise ssd tercih ediyorum. Mesela en son
> SM863a *=A0 kulland=FDm. K=FDza=F0=FD ile birlikte 2 adet sat=FDn al=FDp =
raid 1 olarak
> [...]

Detayl=FD anlat=FDm i=E7in te=FEekk=FCr ederim Mesut. Normalde benim sunucu=
lar=FDm=FDn =

hepsi donan=FDmsal raid kart=FD ve sas disklere sahip. Bu niyetimin as=FDl =

sebebi son zamanlarda =E7ok fazla duymakta oldu=F0um ZFS'yi denemek. Aslen =

bir m=FC=FEteriye ya da kritik bir i=FEe de=F0il benim ev/ofis sistemime hi=
zmet =

edecek. =D6zellikle sanalla=FEt=FDrma sistemlerinde donan=FDmsal raid bile =
olsa =

raid 10 tercih ediyorum. Hem performans hem de g=FCvenlik a=E7=FDs=FDndan =
=FCzmedi =

=FEimdiye kadar.

elen e-postalar=FD almak istemiyorsan=FDz a=FEa=F0=FDdaki ba=F0lant=FD adre=
sini kullanarak 1 dakika i=E7inde =FCyeli=F0inizi sonland=FDrabilirsiniz.