List:       linux-sunucu
Subject:    [Linux-sunucu] Re: OpenVZ mi? KVM mi?
From:       "Cem Karaca" <ckaraca () veriteknik ! com>
Date:       2014-11-26 10:38:06

Her iki sistemi de =FCretim ortam=FDnda kullanan biri olarak yorumum =FEu o=
lur:
KVM y=F6netimi daha fazla bilgi ve deneyim gerektirir e=F0er s=FDf=FDrdan h=
er=FEeyi
kendiniz kuracaksan=FDz, ancak di=F0er b=FCt=FCn alternatiflerden daha h=FD=
zl=FD ve
verimlidir. OpenVZ alt=FDndaki i=FEletim sistemine ba=F0=FDml=FDd=FDr, g=FC=
ncelleme
noktas=FDnda bir ka=E7 sene i=E7erisinde s=FDk=FDnt=FDlar ya=FEamaya ba=FEl=
ayabilirsiniz,
2006 y=FDl=FDnda kurdu=F0umuz halen Centos 4.x =FCzerinde =E7al=FD=FEan Ope=
nVZ
sunucular=FDm=FDz var, kolay kurulur ve kullan=FDl=FDr, her i=FEletim siste=
mini
desteklemez. KVM'de FreeBSD ve Windows dahil sorunsuz tek makinada =E7al=FD=
=FE=FDr. =

KVM i=E7in bir=E7ok y=F6netim alternatifi varken: OnApp, Solus vs OpenVZ i=
=E7in
Parallels =FCr=FCnlerine (PCS, PPA ya da PBAS) ba=F0=FDml=FD kalabilirsiniz.

Sayg=FDlar=FDmla
Cem Karaca