List:       linux-sunucu
Subject:    [Linux-sunucu] Re: =?windows-1254?q?Karalisteye_d=FC=FEmek=3F?=
From:       <mesut () egemenyazilim ! com>
Date:       2014-09-18 19:06:12

Ben olsam,
Datacenter'dan sunucu kiralayıp üzerine mail,web vs. gerekli hizmetleri
oradan sunardım. Daha doğrusu ben öyle yapıyorum :)

Bi ara ttnet adsl, hatta superonline bireysel fiber üzerinden bu işleri
yapmayı denedim.
IP vs. herşey düzgün olsa bile bazen (aslında zırt pırt) ttnet çalışması
oluyo adsl kesiliyor.... Hatta sizin haberiniz olmadan statik IP
adresinizi bile değiştiriyorlar :)
Bu konuda en sorunsuz kişisel hat superonline fiber. ofiste 4 senedir
kullanıyorum, ortlama yılda 1 kez sorun çıkıyor. fiber switch bozuluyor
vs. gibi.. ama olunca 2-3 gün uzayabiliyor sorunun çözümü. Evdeki
superonline fiber hattı ise kesilmeden, hat hızı dalgalanmadan (herzaman
25mbit) 1 yıldır kullanıyorum. Ama yine de böyle bir hat üzerinden
web/mail gibi hizmetleri sunmak çok da mantıklı değil. Hat kopmazsa
elektriğiniz kesilebiliyor çünkü :)

aylık 70€ ya 400mbit garanti hat hızı ve kvm'si olan canavar gibin
makina kiralarsın. dedicated pahalı gelirse, VPS VDS vs. alıp oradan
kullanın derim.

saygılar