List:       linux-sunucu
Subject:    [Linux-sunucu] =?iso-8859-9?q?Donan=FDm_de=F0i=FEikli=F0ini_alg=FDlama?=
From:       "M.Dumlupinar" <mdumlupinar () gmail ! com>
Date:       2014-03-27 7:26:54

Arkadaşlar selam,

Ön bilgi:
Müşterilerimize ubuntu işletim sistemli client-server yapısında anahtar
teslim sistemler kuruyoruz. Hem server hem de client larda bizim yazdığımız
uygulamalar koşuyor. Anlaşmamız gereği tüm donanım ve yazılım hizmetlerini
biz sunuyoruz.

Sorunumuz:
Bazı sahalardaki (uyanık) bilgi işlem sorumluları anlaşmaya aykırı olarak
sisteme yeni client lar ekliyor ya da var olan client ı upgrade
edebiliyorlar.

Şirketimiz açısından sahalardaki (bilgimiz dışındaki) donanım
değişiklikleri önem arzediyor. Sisteme eklenen yeni bir makine veya donanım
parçasından haberdar olmak istiyoruz. Haberleşmeyi client/server
uygulamalarımız arasında yapabiliriz. Bizim için önemli olan şey
"değişiklikleri algılamak"

İçinde bulunduğumuz durum:
Server/Client üzerinde koşan uygulamalarımız java ile geliştiriyoruz. Ve
bildiğiniz üzere java platform bağımsızlığı iddiası yüzünden sistem çevre
birimleri (hdd, cpu, mac address, anakart...) seri numaralarını almamız
sorun oluşturuyor. Bunun dışında işletim sistemi sürümleri ve donanımlar
arasındaki farklılıklar da bu bilgilerin alınmasını zorlaştırıyor.

Aradığımız:
Çevre birimlerinin seri numaralarını elde ederken, işletim sistemi
sürümleri arasındaki farklılıkları ve farklı üretici ürünlerini
(hdd,cpu,anakart...) sorun etmeyecek bir tool/yöntem var mıdır bildiğiniz?

--

İyi günler, iyi çalışmalar...

Mustafa DUMLUPINAR