List:       linux-sunucu
Subject:    [Linux-sunucu]  SoftRAID - no superblock
From:       Özgür Kılıçaslan <ozgurkilicaslan () gmail ! com>
Date:       2014-03-21 18:50:00

[Attachment #2 (multipart/alternative)]

Merhaba,

Bolca SATA çıkışlarına sahip bir anakart üzerinde 4 porta bağlı bir RAID5
olarak düzenlenen biri birinden farklı marka-model disklerle yapılan
SoftRAID üzerindeki datayı aynı anakarta bağlı bir SATA karta bağlı 2 ve
anakart üzerindeki SATA portlarından birisine bağlı disklerle oluşturduğum
gene RAID5 SoftRAID üzerine canlı CD ileyken aktarma yapmaya başlıyorum ama
yaklaşık 3 saat sonra yeni oluşturduğum SoftRAID duruyor ve aktarım yarım
kalıyor. Yeni oluşturduğum RAIDi çalıştırmaya kalktığımda şöyle bir hata
alıyorum:

Error assembling array: mdadm exited with exit code 1: mdadm: no
recogniseable superblock on /dev/sdg1
mdadm: /dev/sdg1 has no superblock - assembly aborted

RAID5 yapıdaki 3 diskten 2si(yüksek ihtimal SATA karta bağlı olanlar) için
bu hatayı veriyor.
2 kere denedim, iki veri aktarımında da aynı hatayı aldım. Bu disklere ne
oluyor sizce? Bu arada disklerin SMART verileri sağlıklı görünüyor ama bu
bahsettiğim hatayı aldıktan sonra Ubuntu 12.04'te o iki disk için SMART
testlerini başlatamıyorum.

--
*Görünenler*, *gerçek olsaydı bilime* gerek kalmazdı.