List:       linux-sunucu
Subject:    [Linux-sunucu] Re: Bounce Mailler
From:       Eray Aslan <eray.aslan () caf ! com ! tr>
Date:       2012-11-29 19:33:16

On Thu, Nov 29, 2012 at 04:22:08PM +0200, Tolga Cengiz wrote:
> temizliyemediğimiz sürece tekrar tekrar göndermek zorunda kalıyoruz.Çözüm
> olarak bounce@yyyy.com diye qmail sunucuda bir mail adresi açtık ve catchall
> dedik bu adrese hatalı maillerin oraya döneceğini düşünerek fakat sonra
> baktıkki hiç hata mail'i gelmiyor.Postfix mail'i göndermeye çalışıyor
> gönderemezse /var/log/maillog dosyasına yazıyor

ve envelope gondericisine bounce eder.  Asagidaki log xxxx@yyyy.com'a
gondermeye calistigi ama gonderemedigi bounce mesaji.

> Nov 29 16:06:28 smtp2 postfix/error[12730]: 42D8760F26:
> to=<xxxx@yyyy.com>, relay=none, delay=0.02, delays=0/0.01/0/0,
> dsn=5.0.0, status=bounced (User unknown in virtual alias table)

xxxx@yyyy.com adresine bounce mesajlari gelsin istiyorsaniz,
virtual_alias_maps'inizi duzeltin.

> Örnek log dosyası ve
> postconf -n çıktısı aşağıdadır.Yapmak istediğimiz bounce mesajları mysql e
> yada bir mail adresinde toplayıp sorunlu aboneleri listemizden çıkartmak
> istiyoruz. bununla ilgili pratik ve hızlı bir çözüme ihtiyacımız
> var.Önerilerinizi bekliyorum.

Sorunlu adresleri niye mysql'e atmak istediginizi anlamadim.  Loglari
process ederek bounce edenleri bulabilirsiniz:

$ grep status=bounced /var/log/maillog \
        | sed -e 's/^.*to=<\(.*\)>.*$/\1/' \
        | mysql -u user -p password ....

tarzi.  bash/perl/python istediginizi kullanin.

Daha once soylediklerimden farkli birsey soyleyemeyecegim maalesef.
Loglari incelemenin otesinde VERP kullanmanizda fayda var.  VERP'den
gelen bounce'lari inceleyip gerekenleri listenizden cikarin.

Bulk mail gondermenin %99'u liste yonetimi.

> [root@smtp2 var]# postconf -n

Ayarlariniz duzgun gibi.

--
Eray Aslan <eras@gentoo.org>