List:       linux-sunucu
Subject:    [Linux-sunucu] Re: voip sunucularla ilgili sorular
From:       Mustafa_ŞENGÜL <mustafa () mustafasengul ! com>
Date:       2010-08-31 23:31:24

  On 01.09.2010 01:07, Doğukan ATALAY wrote:
> merhaba,
>
> umarım sorularım için doğru yeri seçmişimdir.
>
> 1) şehir içi aramalar için voip ses hizmeti satın alan bir firma
> aramalarda kesinti yaşıyor. iletilen ses paketlerin SIP sunucular
> üzerinden udp protokolü kullanılarak iletildiğini biliyorum, fakat
> sunucu tarafında şehiriçi aramalar veya cep telefonu aramaları için
> nasıl bir sunucu alt yapısı kullanıldığını, voip service uygulaması
> bilmiyorum. bu konuda bilgi sahibi olan birisi varsa paylaşırsa mutlu
> olurum.

> [...]

Voip üzerine çalışan ve şuan yazılım geliştiren biri olarak;

1-) Ses'de kesilme yaşanması hatlardan, veya kullanılan softswitch
router'dan kaynaklanabilir. SIP için sadece Asterisk kullanırsanız,
karşılaşabilirsiniz. Bunun için opensips kullanın, asterisk önünde.
Kesinti UDP olacağından sanmam, bizim serverlarda udp, isterseniz tcp
alarakta deneyebilirsiniz. Kullandığınız codec'ide bir kontrol edin,
kalite meselesi. Altyapı için google (softswitch ve cisco voip router)
cihazlarını inceleyebilirsin, kesintiler yanlış QoS (Cisco üzerinde)
hesaplamasındanda meydana gelebilir.

2-) Tavsiye edeceğim birkaç firma var, ama ondan once sana tavsiyem
dolandırılmamaya dikkat et, dolandırıp kaçanlar çok piyasada, Borusan
telekom gibi köklü firmalarla iş yap, birde www.ttmtelekom.com.tr
burasıda iş yaptığımız bir firma sağlamdır tavsiye ederim. Ama sen önce
çok iyice araştır.

3-)Voip avantaj -) kazanç ve süre, yani ne kadar kar edebilirsin. ne
kadar kısa sürede sesin taşınır sorunsuz, eğerler bunlar sana uyarsa
yurtiçi ve yurtdışı farketmez. Number portability(Numara
taşınabilirliği) çok önemlidir, routing'i buna göre yaparsın. Avantaj
veya sana dezavataj belirler.

4-)8mbit baglantı sanırım senin download hızın, upload ına gore
hesaplaman lazım isteklerden dışardan sana gelcek. eğer metro ise sorun
yok, hesaplamaya gelince ilgili codeclerin ağda ne kadar trafik
harcadığına ve voipte koşan codeclere bakabilirsin, genelde ağı ve
makinanı(compress seviyesine) göre yorarlar.

Şuan bizde (Number Portability) için bir sip redirect server
geliştiriyoruz. Bitirnce sana haber veririm, incelersin. Faydasını
görürsün umarım. Kolay gelsin.