List:       linux-sunucu
Subject:    [Linux-sunucu] Re: =?iso-8859-1?q?qmail_g=F6nderici?=
From:       Çağrı Tugriçeri <cagri () nalstin ! com>
Date:       2010-08-17 14:41:39

Sorunu spamdyke ile çözdüm. Öneriyi veren Mesut arkadaşıma teşekkürler.

Kullanıcılardan birinin şifresi çalınmış ve bu kullanıcı ve şifre
kullanılarak farklı mail adresleri ile spam yapılıyordu. Hangi kullanıcının
şifresi kullanıldığını bulamadım. Qmailin logları bu konuda yetersiz
kalıyor.

spamdyke configuration dosyasında smtp-auth-level=always yaptım. Qmailin
bozuk çalışan smtp authentication ını telafi etmiş oldu. Ama tabi qmailin
smtp auth unda bir sorun olduğu açık. Bunuda çözmem gerekiyor.

Yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler.

16 Ağustos 2010 16:30 tarihinde serkan senocak <serkansenocak@hotmail.com>yazdı:

> [...]
> durum normal karşılanıyor.
>
> Çağrı Ersen'in yazmış olduğu bir makale mevcut.
>
> http://www.syslogs.org/qmail-validrcptto-patchi-ile-backscatter-onlemi/
>
> Bir de rblsmtpd ile büyük oranda bu problemi engeleyebilirsiniz.
>
> Syg.

> httpd

> google

> yararlanarak

> kullanıcıları

> eklemeleri
> sayfalarında

> ="system,exec,passthru,escapeshellcmd,popen,pcntl_exec,proc_open,ini_restore,proc_close,dl,show_source,

teşekkürler.<br><br>Kullanıcılardan birinin şifresi çalınmış ve bu kullanıcı ve şifre \
kullanılarak farklı mail adresleri ile spam yapılıyordu. Hangi kullanıcının şifresi \
kullanıldığını bulamadım. Qmailin logları bu konuda yetersiz kalıyor.<br> \
çalışan smtp authentication ını telafi etmiş oldu. Ama tabi qmailin smtp auth unda \
bir sorun olduğu açık. Bunuda çözmem gerekiyor.<br><br> Yardımcı olan arkadaşlara \
serkan senocak <span dir="ltr">&lt;<a \
href="mailto:serkansenocak@hotmail.com">serkansenocak@hotmail.com</a>&gt;</span> \
yazdı:<br> <blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; \
border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); padding-left: 1ex;">

Merhaba,<br><br>Probleminizin adı yanlış anlamadıysam backscatter. Ve malesef qmail \
de bu durum normal karşılanıyor.<br><br>Çağrı Ersen&#39;in yazmış olduğu bir makale \
mevcut.<br><pre><a href="http://www.syslogs.org/qmail-validrcptto-patchi-ile-backscatter-onlemi/" \
target="_blank">http://www.syslogs.org/qmail-validrcptto-patchi-ile-backscatter-onlemi/</a><br>
href="mailto:linux-sunucu-request@liste.linux.org.tr" \
target="_blank">linux-sunucu-request@liste.linux.org.tr</a><br> &gt; Subject: \
Linux-sunucu Toplu Mesajı, Sayı 71, Konu 39<br>&gt; To: <a \
href="mailto:linux-sunucu@liste.linux.org.tr" \
target="_blank">linux-sunucu@liste.linux.org.tr</a><br>&gt; Date: Mon, 16 Aug 2010 \
15:17:06 +0300<br>&gt; <br> &gt; Linux-sunucu listesi mesajlarını şu adrese \
gönderin:<div class="im"><br>&gt; 	<a href="mailto:linux-sunucu@liste.linux.org.tr" \
Web ile üye olmak veya üyelikten çıkmak için şu sayfayı<br> &gt; ziyaret edin:<div \
class="im"><br>&gt; 	<a \
href="https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu" \
veya e-posta yoluyla konusunda veya gövdesinde &#39;help&#39; yazan bir mesajı<br> \
&gt; şu adrese gönderin:<br>&gt; 	<a \
href="mailto:linux-sunucu-request@liste.linux.org" \
                target="_blank">linux-sunucu-request@liste.linux.org</a>
yazarken, lütfen Konu satırını düzenleyerek şu tür bir şekilden<br> &gt; daha belirli \
olmasını sağlayın: &quot;Ynt: Linux-sunucu toplu mesajının<br>&gt; \
1. Re: qmail gönderici (Çağrı Tugriçeri)<br>&gt;    2. Re: qmail gönderici (Atıf \
----------------------------------------------------------------------<br>&gt; \
class="im"><br>&gt; From: Çağrı Tugriçeri &lt;<a href="mailto:cagri@nalstin.com" \
qmail gönderici<br>&gt; To: <a href="mailto:linux-sunucu@liste.linux.org.tr" \
&lt;<a href="mailto:AANLkTinR4OZikGku5Q1ayo0D88P96s5vT6LhYiv%2BY9Hd@mail.gmail.com" \
target="_blank">AANLkTinR4OZikGku5Q1ayo0D88P96s5vT6LhYiv+Y9Hd@mail.gmail.com</a>&gt;<br>
 &gt; Content-Type: text/plain; charset=&quot;iso-8859-9&quot;<br>&gt; <br>&gt; \
php.ini de söylediğiniz değişik  likleri yaptım ama bir faydası olmadı. httpd<div \
class="im">&gt; Cafer Bey bahsettiğiniz qmail-secure-auth patch i nerden bulabilirim. \
google<br> </div>&gt; da qmail-smtpd-auth-secure diye bir patche ulaşıyorum bumudur \
acaba? bu<div class="im"><br>&gt; patch için Krzysztof Dabrowski nin qmail-smtpd-auth \
patchini yüklemem<br></div>&gt; gerektiğini söylüyor. bu patchleri geçmek için qmaili \
&lt;<a href="mailto:elcigil@gmail.com" target="_blank">elcigil@gmail.com</a>&gt; \
PHP scriptleri üzerideki açıklardan yararlanarak<br>&gt; &gt; mail gönderiliyor olma \
olasılığı çok yüksek,,<br>&gt; &gt;<br>&gt; &gt; sistemde sendmail i kapatın,  \
Formlardan mail gonderimin de kullanıcıları<br> &gt; &gt; SMTP AUTHENTICATION ına \
zorlayın.. Sendmail den gönderemesinler.<br>&gt; &gt;<br>&gt; &gt; php.ini dosyanız   \
da, disable_functions  kısmında aşağıdaki gibi eklemeleri<br>&gt; &gt; yapmanızda \
fayda var, (bazı parametreleri iyi inceleyin, web sayfalarında<br>&gt; &gt; RSS varsa \
=&quot;system,exec,passthru,escapeshellcmd,popen,pcntl_exec,proc_open,ini_restore,proc_close,dl,show_source,<br>&gt; \
&gt; highlight_file,pcntl_exec,allow_url_fopen,proc_get_status,proc_nice&quot;<br>&gt; \
&gt;<br>&gt; &gt;<br>&gt; &gt; 2010/8/16 Ferhat Ozkasgarli &lt;<a \
href="mailto:ozkasgarli@gmail.com" target="_blank">ozkasgarli@gmail.com</a>&gt;<br> \
ayarlarınızın doğru olduğunu düşünüyorsanız ve open relay yoksa<br></div>&gt; \
&gt;&gt; ve buna rağmen <a href="mailto:sallama@alanad%C4%B1.com" \
target="_blank">sallama@alanadı.com</a> &lt;sallama@alanad%C4%B1.com&gt; email<br> \
&gt; &gt;&gt; adresinden email gönderimi oluyorsa, büyük ihtimal problem sunu  \
cunuzda doğru<div class="im"><br>&gt; &gt;&gt; yapılandırılmamış bir php mail scripti \
2010/8/16 Cafer Şimşek &lt;<a href="mailto:cfb@cafer.org" \
kelime qmail-secure-auth patch.<br>&gt; &gt;&gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt;&gt; \
Sevgiler.<br>&gt; &gt;&gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt;&gt; ------- Original message \
-------<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt; From: Çağrı Tugriçeri &lt;<a \
href="mailto:cagri@nalstin.com" target="_blank">cagri@nalstin.com</a>&gt;<br> &gt; \
&gt;&gt;&gt; &gt; To: <a href="mailto:linux-sunucu@liste.linux.org.tr" \
target="_blank">linux-sunucu@liste.linux.org.tr</a><br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt; Sent: \
16/8,  11:49<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt; Hayır. Bir qmail \
sunucum var. Ancak sunucu üzerinden spam<br> &gt; &gt;&gt;&gt; gönderilmekte.<br>&gt; \
&gt;&gt;&gt; &gt; Smtp authentication çalışıyor ve sunucu open relay değil. \
sunucu<br>&gt; &gt;&gt;&gt; üzerinden<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt; giden mailler <a \
href="mailto:sallamabirisim@domainadim.com" \
target="_blank">sallamabirisim@domainadim.com</a> şeklinde.<br> &gt; &gt;&gt;&gt; \
11:47 tarihinde Mucibirahman İLBUĞA<div class="im"><br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt; &lt;<a \
href="mailto:mucip.ilbuga@gmail.com" \
&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt;  16.08.2010 11:36, Çağrı Tugriçeri yazmış:<br>&gt; \
&gt;&gt;&gt; &gt;&gt; &gt; Selamlar,<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; &gt;<br>&gt; \
&gt;&gt;&gt; &gt;&gt; &gt; Qmail&#39;de relay hakkı kazanmış bir kullanıcının sadece \
authenticate<br> &gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; &gt; olduğu kullanıcı ile mail relay \
etmesine nasıl izin verilebilir.<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; &gt; Karşılaştığım \
sorun şu ki smtp auth düzgün çalıştığı halde ve open<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; \
&gt; relay olmadığı halde sistemde tanımlı olmayan kullanıcılar ile<br> &gt; \
&gt;&gt;&gt; sunucu<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; &gt; üzerinden spam relay ediliyor. \
Qmail konusunda çok deneyimli<br>&gt; &gt;&gt;&gt; değilim.<br>&gt; &gt;&gt;&gt; \
&gt;&gt; &gt; Yardımlarınızı bekliyorum.<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; \
Merhabalar,<br> </div>&gt; &gt;&gt;&amp;gt
 ; &gt;&gt; Kusura bakmayın. Doğru mu anladım?! Bir qmail sunucunuz var ve<div \
class="im"><br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; dışarıdaki bir e-posta sağlayıcı üzerinden \
posta göndermeye mi<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; çalışıyorsunuz?<br> &gt; \
&gt;&gt;&gt; &gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; --<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; \
Kolay gelsin,<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; Mucip:)<br>&gt; &gt;&gt;&gt; \
&gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; \
&gt;&gt;&gt; &gt;&gt; Linux-sunucu E-Posta Listesi<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; <a \
href="mailto:Linux-sunucu@liste.linux.org.tr" \
&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; Liste kurallarını <a \
href="http://liste.linux.org.tr/kurallar.php" \
target="_blank">http://liste.linux.org.tr/kurallar.php</a> bağlantısından<br>&gt; \
&gt;&gt;&gt; &gt;&gt; okuyabilirsiniz;<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt;<br> &gt; \
&gt;&gt;&gt; &gt;&gt; Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu \
almak istemiyorsanız aşağı  daki bağlantı adresini<div class="im"><br>&gt; \
&gt;&gt;&gt; kullanarak 1<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; dakika içinde üyeliğinizi \
sonlandırabilirsiniz.<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; <a \
href="https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu" \
&gt;&gt;&gt; &gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt;&gt; \
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1<br>&gt; \
&gt;&gt;&gt; dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.<br> &gt; &gt;&gt;&gt; <a \
href="https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu" \
+90 555 679 10 15<br>&gt; &gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt; \
almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1<br> &gt; &gt;&gt; \
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.<br>&gt; &gt;&gt; <a \
href="https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu" \
istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1<br>&gt; &gt; dakika içinde \
üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.<br> &gt; &gt; <a \
href="https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu" \
Bir HTML eklentisi temizlendi...<br>&gt; URL: <a \
href="http://liste.linux.org.tr/pipermail/linux-sunucu/attachments/20100816/cfffef83/attachment-0001.html" \
target="_blank">http://liste.linux.org.tr/pipermail/linux-sunucu/attachments/20100816/cfffef83/attachment-0001.html</a> \
Date: Mon, 16 Aug 2010 15:17:24 +0300<br>&gt; From: Atıf CEYLAN &lt;<a \
href="mailto:mehmet@atifceylan.com" target="_blank">mehmet@atifceylan.com</a>&gt;<br> \
&gt; Subject: [Linux-sunucu] Re: qmail gönderici<br>&gt; To: &lt;<a \
href="mailto:linux-sunucu@liste.linux.org.tr" \
target="_blank">linux-sunucu@liste.linux.org.tr</a>&gt;<br>&gt; Message-ID: \
&lt;08671bd  70f94ae48c0285ebfd1b122af@localhost&gt;<br>&gt; Content-Type: \
php.ini de söylediğiniz değişiklikleri yaptım ama bir<br>&gt; faydası olmadı. httpd \
Cafer Bey<br>&gt; bahsettiğiniz qmail-secure-auth patch i nerden bulabilirim. google \
da<br></div>&gt; qmail-smtpd-auth-secure diye bir patche ulaşıyorum bumudur acaba? bu \
patch<div class="im"><br>&gt; için Krzysztof Dabrowski nin qmail-smtpd-auth patchini \
üzerinde çalışan<br> &gt; bu PHP scriptleri üzerideki açıklardan yararlanarak mail \
sendmail i kapatın, Formlardan mail<div class="im"><br>&gt; gonderimin de \
kullanıcıları SMTP AUTHENTICATION ına zorlayın.. Sendmail den<br>&gt; \
gönderemesinler. <br>&gt; <br>&gt; php.ini dosyanız da, disable_functions \
kısmında<br> &gt; aşağıdaki gibi eklemeleri yapmanızda fayda var, (bazı parametreleri \
disable_functions<br>&gt; \
=&quot;system,exec,passthru,escapeshellcmd,popen,pcntl_exec,proc_open,ini_restore,proc_close,dl,show_source,<br>
 &gt; highlight_file,pcntl_exec,allow_url_fopen,proc_get_status,proc_nice&quot;<br>&gt; \
Merhabalar,<br>&gt; <br>&gt; Eğer relay ayarlarınızın doğru olduğunu düşünüyorsanız \
ve open<br></div>&gt; relay yoksa ve buna rağmen <a \
href="mailto:sallama@alanad%C4%B1.com" target="_blank">sallama@alanadı.com</a> [3] \
email adresinden email<div class="im"> <br>&gt; gönderimi oluyorsa, büyük ihtimal \
problem sunucunuzda doğru<br></div>&gt; yapılandırılmamış bir ph  p mail scripti var \
href="mailto:linux-sunucu@liste.linux.org.tr" \
var. Ancak sunucu üzerinden spam gönderilmekte.<br>&gt;  &gt; Smtp<br>&gt; \
authentication çalışıyor ve sunucu open relay değil. sunucu üzerinden<br> &gt;  \
&gt;<br></div>&gt; giden mailler <a href="mailto:sallamabirisim@domainadim.com" \
target="_blank">sallamabirisim@domainadim.com</a> [7] şeklinde.<div \
Qmail&#39;de relay hakkı kazanmış bir kullanıcının sadece authentic  ate<br>&gt;  \
&gt;&gt; &gt;<br>&gt; olduğu kullanıcı ile mail relay etmesine nasıl izin \
verilebilir.<br>&gt;  &gt;&gt; &gt;<br>&gt; Karşılaştığım sorun şu ki smtp auth \
düzgün çalıştığı halde ve open<br>&gt;  &gt;&gt; &gt;<br> &gt; relay olmadığı halde \
sistemde tanımlı olmayan kullanıcılar ile sunucu<br>&gt;  &gt;&gt; &gt;<br>&gt; \
üzerinden spam relay ediliyor. Qmail konusunda çok deneyimli değilim.<br>&gt;  \
&gt;&gt; &gt;<br>&gt; Yardımlarınızı bekliyorum.<br> &gt;  &gt;&gt; \
Merhabalar,<br>&gt;  &gt;&gt; Kusura bakmayın. Doğru mu<br>&gt; anladım?! Bir qmail \
sunucunuz var ve<br>&gt;  &gt;&gt; dışarıdaki bir e-posta sağlayıcı<br>&gt; üzerinden \
&gt;&gt;<br>&gt;  &gt;&gt;<br>&gt; \
gelen<br>&gt;  &gt;&gt; e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki<br> &gt; bağlantı \
adresini kullanarak 1<br>&gt;  &gt;&gt; dakika içinde üyeliğinizi<br>&gt; \
istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı<br>&gt; adresini kullanarak 1 dakika içinde \
üyeliğinizi<br>&gt; sonlandırabilirsiniz.<br>&gt; <a \
[...]
Linux-sunucu<br>&gt; E-P  osta Listesi<br>&gt; <a \
href="mailto:Linux-sunucu@liste.linux.org.tr" \
kurallarını<br>&gt; <a href="http://liste.linux.org.tr/kurallar.php" \
target="_blank">http://liste.linux.org.tr/kurallar.php</a> [19] bağlantısından<div \
bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık<br>&gt; bu listeden gelen e-postaları almak \
href="http://www.atifceylan.com" \
href="mailto:elcigil@gmail.com" target="_blank">elcigil@gmail.com</a><br>&gt; [2] \
mailto:<a href="mailto:ozkasgarli@gmail.com" \
href="mailto:sallama@alanad" target="_blank">sallama@alanad</a>%C4%B1.com<br>&gt; [4] \