List:       linux-sunucu
Subject:    [Linux-sunucu] Re: =?windows-1254?q?qmail_g=F6nderici?=
From:       serkan senocak <serkansenocak () hotmail ! com>
Date:       2010-08-16 13:30:37

Merhaba,

Probleminizin adı yanlış anlamadıysam backscatter. Ve malesef qmail de bu durum \
normal karşılanıyor.

Çağrı Ersen'in yazmış olduğu bir makale mevcut.
http://www.syslogs.org/qmail-validrcptto-patchi-ile-backscatter-onlemi/

Bir de rblsmtpd ile büyük oranda bu problemi engeleyebilirsiniz.

Syg.

> [...]
> Date: Mon, 16 Aug 2010 14:55:29 +0300
> From: Çağrı Tugriçeri <cagri@nalstin.com>
> Subject: [Linux-sunucu] Re: qmail gönderici
> To: linux-sunucu@liste.linux.org.tr
>
> php.ini de söylediğiniz değişiklikleri yaptım ama bir faydası olmadı. httpd
> servisini kapattığım zamanda durum aynı.
>
> Cafer Bey bahsettiğiniz qmail-secure-auth patch i nerden bulabilirim. google
> da qmail-smtpd-auth-secure diye bir patche ulaşıyorum bumudur acaba? bu
> patch için Krzysztof Dabrowski nin qmail-smtpd-auth patchini yüklemem
> gerektiğini söylüyor. bu patchleri geçmek için qmaili yenidenmi derlemem

<head>
.hmmessage P
{
margin:0px;
padding:0px
}
body.hmmessage
{
font-size: 10pt;
font-family:Tahoma
}
--></style>
</head>
Merhaba,<br><br>Probleminizin adı yanlış anlamadıysam backscatter. Ve malesef qmail \
de bu durum normal karşılanıyor.<br><br>Çağrı Ersen'in yazmış olduğu bir makale \
de rblsmtpd ile büyük oranda bu problemi \
linux-sunucu-request@liste.linux.org.tr<br>&gt; Subject: Linux-sunucu Toplu Mesajı, \
Sayı 71, Konu 39<br>&gt; To: linux-sunucu@liste.linux.org.tr<br>&gt; Date: Mon, 16 \
Aug 2010 15:17:06 +0300<br>&gt; <br>&gt; Linux-sunucu listesi mesajlarını şu adrese \
ile üye olmak veya üyelikten çıkmak için şu sayfayı<br>&gt; ziyaret edin:<br>&gt; \
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu<br>&gt; veya e-posta yoluyla \
konusunda veya gövdesinde 'help' yazan bir mesajı<br>&gt; şu adrese gönderin:<br>&gt; \
                linux-sunucu-request@liste.linux.org
linux-sunucu-owner@liste.linux.org.tr<br>&gt; <br>&gt; Yanıt yazarken, lütfen Konu \
satırını düzenleyerek şu tür bir şekilden<br>&gt; daha belirli olmasını sağlayın: \
----------------------------------------------------------------------<br>&gt; \
Tugriçeri &lt;cagri@nalstin.com&gt;<br>&gt; Subject: [Linux-sunucu] Re: qmail \
&lt;AANLkTinR4OZikGku5Q1ayo0D88P96s5vT6LhYiv+Y9Hd@mail.gmail.com&gt;<br>&gt; \
söylediğiniz değişik  likleri yaptım ama bir faydası olmadı. httpd<br>&gt; servisini \
kapattığım zamanda durum aynı.<br>&gt; <br>&gt; Cafer Bey bahsettiğiniz \
qmail-secure-auth patch i nerden bulabilirim. google<br>&gt; da \
qmail-smtpd-auth-secure diye bir patche ulaşıyorum bumudur acaba? bu<br>&gt; patch \
için Krzysztof Dabrowski nin qmail-smtpd-auth patchini yüklemem<br>&gt; gerektiğini \
söylüyor. bu patchleri geçmek için qmaili yenidenmi derlemem<br>&gt; gerekir?<br>&gt; \
&gt;<br>&gt; &gt; Sunucu üzerinde çalışan bu PHP scriptleri üzerideki açıklardan \
yararlanarak<br>&gt; &gt; mail gönderiliyor olma olasılığı çok yüksek,,<br>&gt; \
&gt;<br>&gt; &gt; sistemde sendmail i kapatın,  Formlardan mail gonderimin de \
kullanıcıları<br>&gt; &gt; SMTP AUTHENTICATION ına zorlayın.. Sendmail den \
gönderemesinler.<br>&gt; &gt;<br>&gt; &gt; php.ini dosyanız   da, disable_functions  \
kısmında aşağıdaki gibi eklemeleri<br>&gt; &gt; yapmanızda fayda var, (bazı \
parametreleri iyi inceleyin, web sayfalarında<br>&gt; &gt; RSS varsa \
="system,exec,passthru,escapeshellcmd,popen,pcntl_exec,proc_open,ini_restore,proc_close,dl,show_source,<br>&gt; \
&gt; highlight_file,pcntl_exec,allow_url_fopen,proc_get_status,proc_nice"<br>&gt; \
&gt;<br>&gt; &gt;<br>&gt; &gt; 2010/8/16 Ferhat Ozkasgarli \
&gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt; Eğer relay ayarlarınızın doğru olduğunu düşünüyorsanız ve \
open relay yoksa<br>&gt; &gt;&gt; ve buna rağmen sallama@alanadı.com \
&lt;sallama@alanad%C4%B1.com&gt; email<br>&gt; &gt;&gt; adresinden email gönderimi \
oluyorsa, büyük ihtimal problem sunu  cunuzda doğru<br>&gt; &gt;&gt; \
yapılandırılmamış bir php mail scripti var demektir.<br>&gt; &gt;&gt;<br>&gt; \
&gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt; 2010/8/16 Cafer Şimşek \
&lt;cfb@cafer.org&gt;<br>&gt; &gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt; Anahtar kelime \
&gt;&gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt;&gt; ------- Original message -------<br>&gt; \
&gt;&gt;&gt; &gt; From: Çağrı Tugriçeri &lt;cagri@nalstin.com&gt;<br>&gt; \
&gt;&gt;&gt; &gt; To: linux-sunucu@liste.linux.org.tr<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt; Sent: \
16/8,  11:49<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt; Hayır. Bir qmail \
sunucum var. Ancak sunucu üzerinden spam<br>&gt; &gt;&gt;&gt; gönderilmekte.<br>&gt; \
&gt;&gt;&gt; &gt; Smtp authentication çalışıyor ve sunucu open relay değil. \
sunucu<br>&gt; &gt;&gt;&gt; üzerinden<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt; giden mailler \
sallamabirisim@domainadim.com şeklinde.<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;<br>&gt; \
&gt;&gt;&gt; &gt;<br>&gt; &g  t;&gt;&gt; &gt; 16 Ağustos 2010 11:47 tarihinde \
Mucibirahman İLBUĞA<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt; \
&lt;mucip.ilbuga@gmail.com&gt;yazdı:<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;<br>&gt; &gt;&gt;&gt; \
&gt;&gt;  16.08.2010 11:36, Çağrı Tugriçeri yazmış:<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; \
&gt; Selamlar,<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; &gt;<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; &gt; \
Qmail'de relay hakkı kazanmış bir kullanıcının sadece authenticate<br>&gt; \
&gt;&gt;&gt; &gt;&gt; &gt; olduğu kullanıcı ile mail relay etmesine nasıl izin \
verilebilir.<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; &gt; Karşılaştığım sorun şu ki smtp auth \
düzgün çalıştığı halde ve open<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; &gt; relay olmadığı \
halde sistemde tanımlı olmayan kullanıcılar ile<br>&gt; &gt;&gt;&gt; sunucu<br>&gt; \
&gt;&gt;&gt; &gt;&gt; &gt; üzerinden spam relay ediliyor. Qmail konusunda çok \
deneyimli<br>&gt; &gt;&gt;&gt; değilim.<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; &gt; \
Yardımlarınızı bekliyorum.<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; Merhabalar,<br>&gt; \
&gt;&gt;&gt  ; &gt;&gt; Kusura bakmayın. Doğru mu anladım?! Bir qmail sunucunuz var \
ve<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; dışarıdaki bir e-posta sağlayıcı üzerinden posta \
göndermeye mi<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; çalışıyorsunuz?<br>&gt; &gt;&gt;&gt; \
&gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; --<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; Kolay \
&gt;&gt;&gt; &gt;&gt; _______________________________________________<br>&gt; \
&gt;&gt;&gt; &gt;&gt; Linux-sunucu E-Posta Listesi<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; \
Linux-sunucu@liste.linux.org.tr<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt;&gt; \
&gt;&gt; Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php \
bağlantısından<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; okuyabilirsiniz;<br>&gt; &gt;&gt;&gt; \
&gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız \
veya artık bu listeden<br>&gt; &gt;&gt;&gt; gelen<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; \
e-postaları almak istemiyorsanız aşağı  daki bağlantı adresini<br>&gt; &gt;&gt;&gt; \
kullanarak 1<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; dakika içinde üyeliğinizi \
sonlandırabilirsiniz.<br>&gt; &gt;&gt;&gt; &gt;&gt; \
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu<br>&gt; &gt;&gt;&gt; \
&gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt;&gt; \
&gt;&gt; _______________________________________________<br>&gt; &gt;&gt; \
Linux-sunucu E-Posta Listesi<br>&gt; &gt;&gt; Linux-sunucu@liste.linux.org.tr<br>&gt; \
&gt;&gt;<br>&gt; &gt;&gt; Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  \
Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen<br>&gt; \
&gt;&gt; e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak \
1<br>&gt; &gt;&gt; dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.<br>&gt; &gt;&gt; \
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu<br>&gt; &gt;&gt;<br>&gt; \
&gt;&gt;<br>&gt; &gt;<br>&gt; &gt; \
temizlendi...<br>&gt; URL: \
http://liste.linux.org.tr/pipermail/linux-sunucu/attachments/20100816/cfffef83/attachment-0001.html \
Date: Mon, 16 Aug 2010 15:17:24 +0300<br>&gt; From: Atıf CEYLAN \
&lt;mehmet@atifceylan.com&gt;<br>&gt; Subject: [Linux-sunucu] Re: qmail \
gönderici<br>&gt; To: &lt;linux-sunucu@liste.linux.org.tr&gt;<br>&gt; Message-ID: \
&lt;08671bd  70f94ae48c0285ebfd1b122af@localhost&gt;<br>&gt; Content-Type: \
Tugriçeri  wrote:  <br>&gt; <br>&gt; php.ini de söylediğiniz değişiklikleri yaptım \
ama bir<br>&gt; faydası olmadı. httpd servisini kapattığım zamanda durum aynı. \
bulabilirim. google da<br>&gt; qmail-smtpd-auth-secure diye bir patche ulaşıyorum \
bumudur acaba? bu patch<br>&gt; için Krzysztof Dabrowski nin qmail-smtpd-auth \
patchini yüklemem gerektiğini<br>&gt; söylüyor. bu patchleri geçmek için qmaili \
scriptleri üzerideki açıklardan yararlanarak mail gönderiliyor olma<br>&gt; olasılığı \
gonderimin de kullanıcıları SMTP AUTHENTICATION ına zorlayın.. Sendmail den<br>&gt; \
gönderemesinler. <br>&gt; <br>&gt; php.ini dosyanız da, disable_functions \
kısmında<br>&gt; aşağıdaki gibi eklemeleri yapmanızda fayda var, (bazı parametreleri \
disable_functions<br>&gt; \
="system,exec,passthru,escapeshellcmd,popen,pcntl_exec,proc_open,ini_restore,proc_close,dl,show_source,<br>&gt; \
highlight_file,pcntl_exec,allow_url_fopen,proc_get_status,proc_nice"<br>&gt; <br>&gt; \
ayarlarınızın doğru olduğunu düşünüyorsanız ve open<br>&gt; relay yoksa ve buna \
rağmen sallama@alanadı.com [3] email adresinden email<br>&gt; gönderimi oluyorsa, \
büyük ihtimal problem sunucunuzda doğru<br>&gt; yapılandırılmamış bir ph  p mail \
&gt; To:<br>&gt; linux-sunucu@liste.linux.org.tr [6]<br>&gt;  &gt; Sent: 16/8, \
üzerinden spam gönderilmekte.<br>&gt;  &gt; Smtp<br>&gt; authentication çalışıyor ve \
sunucu open relay değil. sunucu üzerinden<br>&gt;  &gt;<br>&gt; giden mailler \
16<br>&gt; Ağustos 2010 11:47 tarihinde Mucibirahman İLBUĞA<br>&gt;  &gt; \
&gt;<br>&gt; Qmail'de relay hakkı kazanmış bir kullanıcının sadece authentic  \
ate<br>&gt;  &gt;&gt; &gt;<br>&gt; olduğu kullanıcı ile mail relay etmesine nasıl \
izin verilebilir.<br>&gt;  &gt;&gt; &gt;<br>&gt; Karşılaştığım sorun şu ki smtp auth \
düzgün çalıştığı halde ve open<br>&gt;  &gt;&gt; &gt;<br>&gt; relay olmadığı halde \
sistemde tanımlı olmayan kullanıcılar ile sunucu<br>&gt;  &gt;&gt; &gt;<br>&gt; \
üzerinden spam relay ediliyor. Qmail konusunda çok deneyimli değilim.<br>&gt;  \
&gt;&gt; &gt;<br>&gt; Yardımlarınızı bekliyorum.<br>&gt;  &gt;&gt; \
Merhabalar,<br>&gt;  &gt;&gt; Kusura bakmayın. Doğru mu<br>&gt; anladım?! Bir qmail \
sunucunuz var ve<br>&gt;  &gt;&gt; dışarıdaki bir e-posta sağlayıcı<br>&gt; üzerinden \
&gt;&gt;<br>&gt;  &gt;&gt;<br>&gt; \
Liste kurallarını<br>&gt; http://liste.linux.org.tr/kurallar.php [16] \
bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık<br>&gt; bu listeden gelen e-postaları almak \
istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı<br>&gt; adresini kullanarak 1 dakika içinde \
üyeliğinizi<br>&gt; sonlandırabilirsiniz.<br>&gt; \
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu<br>&gt; [17]<br>&gt; \
Linux-sunucu<br>&gt; E-P  osta Listesi<br>&gt; Linux-sunucu@liste.linux.org.tr \
http://liste.linux.org.tr/kurallar.php [19] bağlantısından<br>&gt; \
okuyabilirsiniz;<br>&gt; <br>&gt;  Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya \
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu<br>&gt; [20]<br>&gt; \
mailto:mucip.ilbuga@gmail.com<br>&gt; [9]<br>&gt; \
mailto:Linux-sunucu@liste.linux.org.tr<br>&gt; [10]<br>&gt; \
http://liste.linux.org.tr/kurallar.php<br>&gt; [11]<br>&gt; \