List:       linux-sunucu
Subject:    =?UTF-8?Q?Re:_[Linux-sunucu]_Elektrik_t=C3=BCketimi?=
From:       omerusta () gmail ! com (=?UTF-8?Q?=C3=96mer_F ! _USTA?=)
Date:       2006-08-30 0:54:05

Hmm o zaman sabahleyin elektrik sayacýnýzdaki rakamý kenara not edin
sunucularýnýzý  ertesi gün ayný saatteki rakam ile arasýndaki farký 30
ile çarpýn.
( Tabi elde edeceðiniz rakamýn doðrulugu için normaldeki iþlemci yükünün o günde
üstüne uygulandýðýndan emin olun veya çýkacak rakamýn 5 10 ytl
oynayacaðýný unutmayýn )
Bulundugunuz yerdeki elektrik daðýtým þirketin elde ettiðiniz 1 aylýk
tahmini elektrik tüketim miktarýný söylerseniz size ne kadar paraya
karþýlýk geldiðini söyleyeceklerdir.

On 8/30/06, Mustafa Celik <m_c_e_l_i_k@yahoo.com> wrote:

>  Bana sadece fiyat laz?m.
>
>  Mesela 1 ay boyunca makinayi hiç kapatmasam ...20.... ytl elektrik masrafi
> cikar gibi bir yanita ihtiyacim var. Tahmin bile isimi gorur.
>

> "Ömer F. USTA" <omerusta@gmail.com> wrote:
>  ION 7330 gibi piyasada çeÅ?itli güç ölçümü yapıp bunu istatistiksel
> olarak web arabiriminde
> gösterebilen donanımlar mevcut. Bunun gibi bir ürünle 1 aylık aÅ?aÄ?ı
> yukarı harcadıÄ?ı
> gücünü gözlemleyebilirsiniz. EÄ?er öÄ?renmek istediÄ?iniz sunucunuzun
> aylık güç talebi ise
> [...]

Ömer Fadýl USTA
http://www.bilisimlab.com/