List:       linux-sohbet
Subject:    [Linux-sohbet] Re: Centos Linux loglar
From:       mesut () egemenyazilim ! com
Date:       2010-06-20 10:53:01

> Tüm linux severlere merhaba,
>

> Centos linuxda bileniniz varmı
> bilmiyorum ama tüm linux paketlerinde bu şekildemidir tam bilemiyorum.
>

> Acaba
>  restartlarda yada kapanmalarda microsoft gibi çeşitli analizleri
> sağlayabileceğimiz
> loglar mevcutmudur?

Merhabalar,
log konusunda *nix sistemler tek kelimeyle muhtesemdir. microsoft
sistemlere oldugu gibi sacma sapan, ne oldugu bilinmeyen event id yerine
size sorunu dogrudan soyler, hatta bazi durumlarda cozumu bile yazabilir..
Ayrica servislerde log seviyesi de vardir, eger bir sorun varsa ilgili
servis icin log seviyesini debug'a cekip en ince ayrintisina kadar ne olup
bittigini izleyebilirsiniz.
Hemen hemen tum linux dagitimlarinda logwatch servisi ve MTA kurulu gelir.
logwatch sistem ve servis loglarini inceler ve kritik oldugunu dusundugunu
konulari root kullanicisina mail atar. root iken "mail" komutunu verip
logwatch'in urettigi bu rapolari okuyabilirsiniz. bence linux sistem
yoneticilerinin, sistemin saglikli bir sekilde calistigindan emin olmasi
icin mutlaka bunu yapmasi gerekli..

Sorunuza gelince redhat/fedora/centos vb. dagitimlarda /var/log/messages
altinda sistem loglarini gorebilirsiniz.

saygilar..