List:       linux-sohbet
Subject:    [Linux-sohbet] Re: intelden bir inci
From:       Koray Toksoz <ktoksoz () koraytoksoz ! com>
Date:       2010-05-16 19:30:17

Merhaba

sogutucu konusu nasil acildi takip edemedim ama sohbete ben de katilayim;

bundan birkac sene once peltier denilen bir malzeme ile sogutucu yapmistim,

tabi iyi bir sogutucu blogu ve yuksek devirli fandan kurtarmiyor, hatta tam tersine \
cok daha hizli donen (dolayisi ile daha sesli) bir fana ihtiyac oluyor, fakat athlon \
XP 2200+ islemciyi (aslinda 1800 mhz hizindaydi yanlis hatirlamiyorsam) rahatlikla \
2.4 ghz. hizinda calistirabiliyordum

islemciyi oda sicakliginin altina kadar soguttugunuzda, havadaki suyun yogunlasmasi \
bile ayri bir dert oluyor, onu da ayrica belirteyim.

bir de, birkac kelvin sicakliga kadar sogutulursa (ve islemcinin de bir sekilde o \
sicaklikda calisacagini var sayarsak bile) bunun simdi benim bilemeyecegim bircok \
probleme yol acacagini da dusunuyorum :)

sogutucusuza gelirsek, uzerinde debian yuklu bir makinem var, mini ITX bir anakarta \
sahip, intel atom islemcili ve fani yok.. sadece pasif sogutuculari var..

asagidaki linkdeki makine, tek fark ustunde artik os x yerine debian var :)

http://www.koray.name.tr/wp-content/uploads/2009/10/hackintosh1.jpg

ayni kasadan almak isteyenler icin ek not; power supply'in fani inanilmaz sesli \
calisiyor :)