List:       linux-programlama
Subject:    [Linux-programlama] =?utf-8?q?PHP_ile_dosya_upload_ve_download_i=C5=9Flemi=3F?=
From:       Dr._Mucibirahman_İLBUĞA <mucip.ilbuga () gmail ! com>
Date:       2021-03-02 18:17:06

Merhabalar,

PHP ile sunucu =FCzerindeki bir klas=F6re doyalar=FD kaydedebiliyorum (uplo=
ad).

Ancak yine PHP ile bu kaydedilen belgeleri listelemek ve duruma g=F6re =

g=F6r=FCnt=FCleme veya indirmek (download) istiyorum.

apache php klas=F6r=FC alt=FDndaki dosyalar=FD yay=FDnlayabiliyormu=FEuz sa=
dece? =

Upload dosyalar=FDn=FD apache klas=F6r=FC alt=FDndaki bir klas=F6re kopyala=
yabiliyor =

ve buradan g=F6r=FCnt=FCleyip indirebiliyorum ama san=FDr=FDm apache.conf =

ayarlar=FDmda bir s=FDk=FDnt=FD var.

/var/www/html/deneme klas=F6r=FC i=E7inde php dosyalar=FDm var. Burada s=FD=
k=FDnt=FD =

yok. Yine /var/www/html/deneme/uploads klas=F6r=FC i=E7ine de upload edilmi=
=FE =

dosyalar=FD kopyalayabiliyorum.

Ancak san=FDr=FDm benbiryerlerde oynad=FDm ve taray=FDc=FDdan ;

http://deneme/uploadEdilenDosya.txt

dedi=F0imde ftp g=F6r=FCnt=FCs=FC gibi dosyalar=FD g=F6r=FCnt=FCleyebiliyor=
um?! Bunu =

engellemek istiyorum. Login session olmadan bu dosyalr ekranda =

listelenememeli!

Bir di=F0er s=FDk=FDnt=FDm da haliye bu upload klas=F6r=FC veri klas=F6r=FC=
. Ben php =

dosyalar=FDm=FD yedekleme i=E7in kopyalad=FD=F0=FDmda bu uploads klas=F6r=
=FC de =

yedekleniyor.

Asl=FDnda mnt/Belgeler/uploads gibi bir harici klas=F6rde saklasam daha =

g=FCzel olacakt=FD. Fakat bu sefer de http ile listelenip indirilemiyormu=
=FE?

=D6nerilere a=E7=FD=F0=FDm...

-- =

Kolay gelsin,