List:       linux-programlama
Subject:    [Linux-programlama] qmail listecisine webden form ile uye yapmak
From:       penguen () medyaserver ! net (Cenk Saver)
Date:       2005-03-30 15:13:31

Herkese selamlar,

qmailin listecisine web ten doldurulan form aracılığı ile uyeler eklemek
istiyorum. Ancak şöyle bir durum söz konusu:

Web arayuzunden doldurularak gonderilen formun mail header ları şu sekilde:

$header = "From: Cenk Saver <mail@mailim.com>n";
$header .= "X-Sender: <mail@mailim.com>n";
$header .= "X-Mailer: PHPn";
$header .= "X-Priority: 1n";
$header .= "Return-Path: <mail@mailim.com>n";

Bu sekilde php nin mail fonksiyonu ile gonderim yaptıktan sonra qmail
listeci kurulu server ın mail loglarını incelediğimde mailin burda
belirttiğim kullanıcı tarafında değilde
apache@serveradi.com şeklinde web serverın kendisinden  mail gidiyormuş
gibi gözüküyor. Haliyle de üye olmak isteyen mail apache@.... maili gibi
gözüküyor. Ama benim istediğim sanki mailin bu uye olan kullanıcıdan
gelmiş gibi gozukmesi ki qmail listecisi geriye confirm mailini formu
dolduran kullanıcıya göndersin.

Acaba nerden problemim var? Bu ayar tam olarak apache ile mi, php ile mi
yoksa qmail ile mi ilgili tam olarak çözemedim. Veya bunun farklı bir
yöntemi var mı? Yardımcı olabilicek arkadaşlara şimdiden çok teşekkür
ederim.

Not: Bu mailin konusu tam kestiremediğim için iki yere atmak zorunda
kaldım, verdiğim rahatsızlıktan ötürü özür dilerim.

İyi çalışmalar dilerim...