List:       linux-masaustu
Subject:    [Linux-masaustu] 2 Soru
From:       azer.demir () gmail ! com (Azer Demir)
Date:       2005-07-08 14:23:58

Merhaba,

Server Acim yazmış:

>Merhaba,
>

>2) RealPlayer'ı sources.list sorunu yüzünden apt-get install ile
>yükleyemiyorum. Ancak kendi sitesinden sonu .bin ile biten bir kurulum
>dosyası olarak yükledim. Sorum, .bin ile biten dosyayı hangi komutlarla
>açacağım. chmod gibi bir şeyler hatırlıyorum, ancak gerisini hatırlamıyorum.

karşılaştığım bin uzantılı dosyalar aslında betik dosyalarıydılar, real
player için de öyleydi sanırım. örneğin sun'ın sitesinden indirilebilen
java sdk'ları da bin uzatılı. burada chmod komutunun uygulanması betik
dosyasını çalıştırılabilir hale getirmek için yapılıyor. örneğin, dosya
realplayer.bin olsun. realplayer.bin dosyasının bulunduğu dizine
geçtikten sonra,

chmod 755 realplayer.bin
./realplayer.bin

uygulayın.